خبرگزاری کار ایران

دلق پوش خبر داد:

صادرات 500 هزار تن کالا از گیلان در سال گذشته

کد خبر : ۶۱۶۷۰۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات 541 هزار و 658 تن کالا از استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش بیان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش سه درصد رشد و از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته است.

وی ارزش محصولات صادر شده را 350 میلیون و 377 هزار و 385 دلار از گمرکات استان عنوان و تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل محصولات نباتی(سبزیجات، میوه، خرما، کشمش چای و...)، محصولات معدنی ( سیمان، کلینگر، سنگ ساختمانی، آجر و سرامیک...)، محصولات صنایع غذایی(بیسکویت و کلوچه، رب، نوشیدنی و...)، محصولات نساجی(پوشاک، پارچه، توری و ...) و محصولات پلاستیکی بوده است.

وی با بیان اینکه ترکمنستان، افغانستان، گرجستان، اوکراین، هند، سوریه، امارات و ترکیه کشورهای طرف صادرات از استان هستند، افزود: محصولات صادر شده از گمرکات استان  به کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان و عراق بوده است.

کاهش 52 درصدی ارزش واردات

دلق‌پوش به میزان واردات استان نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته دو میلیون و 39 هزار و 218 تن کالا با ارزش یک میلیارد و 12 میلیون و 744 هزارو 675 دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی این واردات را شامل آهن آلات، گندم و جو، چوب و تخته و محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و لوازم برق و قطعات عنوان و تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، چین، ژاپن و کره جنوبی و آلمان وارد و ترخیص شده است. میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 52 درصد و از نظر وزن 25 درصد کاهش داشته است

دلق‌پوش تمدید کارت مبادلات مرزی 261 خانوار، 9 مورد پذیرش از کشورهای روسیه، گرجستان، استرالیا، انگلستان، آذربایجان، ژاپن توسط بخش خصوصی و دولتی استان و 13 مورد اعزام به کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، اوکراین، کرواسی، توسط بخش خصوصی و دولتی را از اقدامات در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین 8 هزار و 225 فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش 918 میلیون و 247 هزار و 838 دلار، 49مورد عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان، 394 مورد کارت بازرگانی صادر و تمدید شده و برگزاری 36 نمایشگاه تخصصی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز