خبرگزاری کار ایران

امام جمعه رشت مطرح کرد:

هر کس با احساسات مردم بازی کند به آنان خیانت کرده است

کد خبر : ۶۱۶۷۲۲

مدیرکل و جمعی از مدیران ستادی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

به گزارش ایلنا ازرشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در این دیدار با اشاره به سوابق علمی و حوزوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پدر فقید وی، اظهار کرد: با آمدن صالحی، تغییرات خوبی در وزارت ارشاد صورت گرفت؛ بدیهی است کسی که از دو بال حوزه و دانشگاه بهره برده، بسیار می تواند در ارائه فرهنگ و شناخت جامعه موثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به فعالیت سازمان‌های مختلف در حوزه فرهنگ، گفت: یکی از آسیب‌هایی که متوجه فرهنگ می‌شود عدم هم‌گرایی و هم‌سویی در برنامه‌دهی و عرضه برنامه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی است. در همه نهادها و سازمان‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند فعالیت می‌کنند دستان پاک فراوانی وجود دارد که از آنها به جای خودش باید تقدیر شود، اما هم‌گرایی‌ها کم شده که باید مشکلات در درون خانواده حل شود.

امام جمعه رشت بابیان این‌که نیروهای برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه سازمان‌ها و نهادها، صدها برابر قوی‌تر، بالاتر و مدیرتر از نیروهای گذشته هستند، تأکید کرد: لازم است میدان عمل به این نیروها داد و البته این میدان دادن به معنای عدم نظارت نیست، چراکه اگر نظارت نشود و اشتباهی رخ بدهد اولین آسیب متوجه مدیر مافوق اوست و خطایی کوچک می‌تواند باعث آسیب به کل مجموعه شود.

وی ضمن ابراز تأسف از نگاه بخشی، شهری و منطقه‌ای به مسائل و تقسیم‌بندی استان به شرق و غرب و اهل این شهر و آن شهر، گفت: این نوع نگاه، فرهنگ بومی را زیر سوال می‌برد و آسیب فراوان دارد.

قرآن باید در تمام زندگی مردم رخنه کند

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با بیان این‌که داشتن ٩ هزار حافظ و قاری قرآن کریم در استان جای بسی افتخار است، افزود: البته نباید کارهای قرآنی معطوف به ایام و دوره‌ای خاص مثل ماه مبارک رمضان شود بلکه قرآن باید در تمام زندگی مردم رخنه کند.

وی گفت: صبوری رکن کار فرهنگی است و حتی یکی از عللی که بسیاری از پیامبران قبل از بعثت چوپان بودند، این است که چوپانی انسان را صبور می‌کند. صبر در میدان تبلیغ خیلی لازم است. فرهنگ، کار عمیق و صبورانه می‌خواهد ولی باید زیربناها را توجه کرد و نباید کار بخشی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: هر کس با احساسات این مردم و بویژه جوانان بازی کند قطعاً به آنان خیانت کرده است. نباید به این جوانان توجه بخشی شود بلکه باید توجه عمیق کنیم؛ در فلسفه تعلیم و تربیت باید افق‌ها را دید؛ در مسئله تبلیغ باید پایه‌ای و اساسی فکر کرد.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: در عرصه روانشناسی اجتماعی ثابت شده بیشترین بار مسئولیت در تربیت بر عهده خانواده‌هاست و شما باید بیشترین بخش‌های ارشادی خود را وقف خانواده‌ها و اصلاح سبک زندگی کنید.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: این‌که در یک مجموعه از همه جناح‌ها و با همه سلایق، بدون ورود دادن حاشیه‌های سیاسی در کنار هم فعالیت کنند بسیار هم خوب است اما باید دقت داشت که افزاد از خط مستقیم ارزشی و انقلابی بودن عدول نکنند.

وی با تأکید بر این‌که در برنامه‌هایتان به نقش فرهنگ دینی و بومی توجه و دقت ویژه داشته باشید، تصریح کرد: زبان گیلکی را حفظ کنید؛ دشمن با تمام قوا ورود کرده است تا دو فرهنگ دینی و فرهنگ بومی را از ما بگیرد.

آیت‌الله فلاحتی در پایان بیان داشت: در حوزه فرهنگ باید از افرادی که مجاهدانه، عالمانه و دردمندانه فعالیت می‌کنند و فرهنگ بومی و دینی را به خوبی می‌شناسند بیشتر استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز