خبرگزاری کار ایران

محسنی عنوان کرد:

لزوم حفظ میراث اقتصادی برای ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۰۲۹

فرماندار شفت گفت: ترویج پرورش گل‌محمدی و رونق تولید گلاب باید توسط جهاد کشاروزی شهرستان شفت پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه کشاورزی، گردشگری و صنعت سه ظرفیت ویژه شفت برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شوند، گفت: پایداری مشاغل و ایجاد فرصت‌های جدید از مهمترین برنامه‌های دولت برای رونق کسب و کار است.

وی با بیان اینکه سال‌جاری جشنواره گلاب گیلده در این روستا برگزار شد، افزود: ترویج پرورش گل‌محمدی و رونق تولید گلاب باید توسط جهاد کشاروزی شهرستان شفت پیگیری شود و دولت آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات و حمایت از علاقه‌مندان مستعد را دارد.

محسنی با اشاره به اینکه ثبت پنیر سیاهمزگی در میراث‌فرهنگی در حال پیگیری است، افزود: باید با حفظ میراث اقتصادی  شهرستان شفت بتوانیم فرصت‌های جدید اشتغال را ایجاد کنیم.

فرماندار شفت احداث مجتمع‌های بین‌راهی روستایی را مکمل طرح بوم‌گردی برشمرد و افزود: روند تغییر کاربری زمین در این طرح برای ساکنان شریف روستا و متقاضیان مستعد این مجتمع‌ها تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه موانع صدور مجوز استخرهای پرورش ماهی زیر یک‌هکتار با دستور استاندار گیلان در حال پیگیری است، افزود: کوتاه کردن بروکراسی‌های اداری به تولیدکنندگان و کارآفرینان کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷۹ طرح اشتغال‌زایی این شهرستان در سامانه کارا به ثبت رسیده، افزود: از این تعداد ۴۷۱ طرح به اشتغال روستایی و عشایری و ۱۰۸ طرح نیز به اشتغال فراگیر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۶ درصد به روستاییان شهرستان شفت اعطا خواهد شد، افزود: در طرح فراگیر نیز ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا خواهد شد و طبق برنامه باید تا تیرماه سال‌جاری این مبالغ جذب و پرداخت شود.

محسنی در پایان با اشاره به اینکه مدارس رها شده در سطح روستاها می‌تواند در اختیار  تولیدکنندگان قرار گیرد، افزود : آموزش و پرورش باید ساز و کار این طرح را پیگیری و  اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز