خبرگزاری کار ایران

رسولی عنوان کرد:

به‌کارگیری دانش روز دنیا برای حل معضل آسفالت شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۶۲

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت گفت : باید در حل بسیاری از مشکلات شهر از تکنولوژی روز بهره برد.

به گزارش ایلنا از رشت، هفتاد و سومین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با دستور بررسی طرح استفاده از بتن غلتکی در روکش معابر، بررسی طرح استفاده از افزودنی الیاف کربن در آسفالت معابر شهری، ارائه گزارش پیشرفت درباره اجرای طرح برنامه عملیاتی بهبود کیفیت آسفالت معابر شهری در تالار شورا برگزار شد.

در این جلسه رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با اشاره به معضل آسفالت معابر که سال‌هاست باعث نارضایتی و نگرانی شهروندان شده و عملکرد مدیریت شهری در حل این چالش به هیچ وجه قابل قبول نبوده آمار بالای تصادفات،حوادث منجر به جرح و حتی فوت، فرسودگی خودروها و هزینه‌های چندباره به دلیل کمبود کیفیت و عدم اجرای مناسب را تبعات عدم حل این معضل دانست.

رسولی اظهار داشت: باید در حل بسیاری از مشکلات شهر از تکنولوژی روز بهره برد. ایده‌های اجرایی همچون بتن غلتکی که در اقصی نقاط جهان و در برخی مناطق کشور عملکرد قابل قبولی داشته و با توپوگرافی و اقلیم رشت همخوانی دارد را برای حل این معضل کاربردی دانست.

رییس هیات مدیره انجمن بتن ایران با ارائه توضیحاتی درباره بتن غلتکی تاکید کرد: بتن غلتکی که حدود ۶۰ سال از اجرای کاربردی آن به‌عنوان جایگزینی برای آسفالت می‌گذرد برای استفاده در شهری همچون رشت بهترین انتخابات محسوب می‌شود.

 خطیبی افزود: بتن غلتکی در کشورهایی اجرا می‌شود که قیر کمتر در دسترس بوده و سیمان بیش از حد مصرف تولید می‌شود. امروزه تولید سیمان در کشور نزدیک به دو برابر مصرف داخلی است.

وی با بیان اینکه فن‌آوری بتن نسبت به گذشته رشد قابل توجهی کرده اجرای آن را تا ۲۵۰ درصد صرفه‌جویی دانست.

در انتهای جلسه  رسولی وظیفه شناسایی معابری که قابلیت اجرای بتون غلتکی را دارند بر عهده معاونت‌های عمرانی شهرداری مرکز و مناطق قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز