خبرگزاری کار ایران

اولین مجمع سلامت در شهرستان لنگرود تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۶۸

در راستای ارتقای همه‌جانبه سلامت در گیلان و به منظور اجتماعی‌سازی مقوله سلامت اولین مجمع سلامت در شهرستان لنگرود تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از لنگرود، در راستای ارتقای همه‌جانبه سلامت در گیلان و به منظور اجتماعی‌سازی مقوله سلامت، اولین نشست مجمع سلامت شهرستان لنگرود با حضور فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، برگزار شد.

علی داوودی - معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تشکر از تمامی مسوولان شهرستان لنگرود جهت برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با داشتن حدود 16 هزار پرسنل، 30 بیمارستان و ... تنها می تواند 25 درصد از امور بهداشتی درمانی شهروندان را مرتفع نماید در این زمینه تحقق 75 درصد باقیمانده سلامت مردم نیازمند همکاری نهادهای دیگر است. بنابراین می توان گفت: تحقق 75 درصد سلامت مردم از طریق اجتماعی سازی مقوله سلامت امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: استان گیلان جزو سالمندترین استان های کشور است توجه به مقوله سلامت اجتماعی در استان به خصوص شهرستان های شرقی نمود بیشتری پیدا می کند چرا که نمودار سالمندی از غرب به شرق دارای روند افزایشی است.
وی افزود: با توجه به این که مهاجرت معکوس در گیلان نمود بیشتری از خود نشان داده است امکان بروز بیماری های قلبی و عروقی و برخی سرطان های خاص در استان یشتر است، که توجه به این مهم با افزایش خود مراقبتی و ارتقای سواد سلامت مردم از طریق اجتماعی سازی مقوله سلامت می تواند مثمر ثمر باشد.

داودی خاطر نشان کرد: بی شک افزایش مشارکت مردم برای ارتقای سلامت خود می تواند نقش بسزایی در افزایش سلامت جامعه داشته باشد. در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل مجمع سلامت شهرستان، راه اندازی کانون سلامت محله و ارایه آموزش های همگانی در صدد تحقق این مهم است.

رامین غلامپور - مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود نیز در این نشست گفت: شهرستان لنگرود نیز در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صدد اجتماعی سازی مقوله سلامت است. در این زمینه تشکیل کانون های سلامت محله در ستور کار شهرستان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان لنگرود در حال حاضر دارای 140 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 100 هزار نفر در شهر و 40 هزار نفر در روستاها ساکن هستند. در این خصوص با حضور بهورزان وضعیت سلامت در روستاها مناسب است اما برای ارتقای سلامت شهروندان نیازمند بهبود ساز و کارها از طریق اجتماعی سازی مقوله سلامت هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز