خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت خبر داد:

تلاش شورا برای تامین اعتبار مرمت کاروانسراهای رشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۶۲

رئیس شورای شهر رشت از تلاش شورا برای تامین اعتبار مرمت کاروانسراهای رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: کاروانسراهای درون بافت بازار رشت میراث بجا مانده در حوزه تجارت مرکز استان گیلان است که روزگاری به عنوان بارانداز و مرکز عمده تجارت ابریشم کاربرد داشت.

سید امیر حسین علوی افزود: مرمت این بناهای ارزشمند می تواند حوزه گردشگری بافت مرکزی شهر رشت را تقویت کند.
 
وی یادآور شد: سرای سعادت، یکی از این کاروانسراهاست که هرچند به لحاظ بنا مستحکم است ولی صدمات زیادی به بافت بنا وارد شده و باید مرمت شود.
 
رئیس شورا تصریح کرد: بر همین اساس شورای اسلامی شهر رشت برای مرمت این بنا از کد مربوط به بازآفرینی بافت میراثی ردیف بودجه مشخصی گذاشته است و امیدواریم بتوانیم با تحقق این ردیف بودجه که از محل اعتبارات ملی است، این بنای ارزشمند را مرمت کنیم.
 
علوی افزود: با توجه به تعدد سرقفل داران و وراث مالکان این کاروانسرا، از یک سو و آسیب جدی بنا، لازم است دیگر نهادها از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  نیز برای مرمت این بنا کمک نمایند. 
 
 کاروانسرای سعادت در سال ۱۳۸۲ در فهرست بناهای میراثی کشور به ثبت رسیده است.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز