خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

اهدای بیش از ٢٥ هزار جلد کتاب طی سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۳۲۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اهدای بیش از ٢٥ هزار جلد کتاب طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با بیان این‌که کتاب، یکی از مهمترین ابزارهای اصلی در مقوله فرهنگ است، گفت: با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می‌توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، تعداد ٢٥ هزار و پانصد و هفتاد و هشت جلد کتاب را طی سال ٩٦ در بین علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی توزیع کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: این کتاب‌ها به برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری، موسسات فرهنگی و قرآنی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت و ادارات استان اهدا شد.

فاضلی، نیازسنجی جامعه برای مطالعه را مهم دانست و افزود: تا نیازی نباشد، مطالعه معنا پیدا نمی‌کند و احساس نیاز در جامعه هدف جوانان و نوجوانان برای مطالعه حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: طی سال گذشته، ٨٠٨ عنوان کتاب با شمارگان یک میلیون و ٣٢٥ هزار و یکصد و پنجاه نسخه در گیلان منتشر شد که ١٨٢ عنوان کتاب با شمارگان ٥٠٩ هزار و دویست نسخه، به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داشته است.

بر اساس این گزارش؛ ١٧١ ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، دفتر فعالیت ١٣٥ ناشر در مرکز استان است؛ همچنین در سال گذشته، ٤٤ ناشر استان فعال بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز