خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکیدکرد:

کیفی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان با اجرای راهکارهای خلاقانه

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۹۳

فرماندار رشت گفت: مسئولان آموزش و پرورش شهرستان رشت باید طرح کیفی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان امسال را با استفاده از شیوه‌های جدید در پیش‌ بگیرند.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش ناحیه 1و2 شهرستان رشت اظهار داشت:‌ مسئولان آموزش و پرورش شهرستان رشت باید طرح کیفی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان امسال را با استفاده از شیوه‌های جدید در پیش‌ بگیرند.

فرماندار شهرستان رشت خارج شدن روند برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از حالت روتین و تکراری را امری ضروری اعلام کرد و افزود:‌ مسئولان و متولیان امر آموزش و پرورش گیلان باید در زمان تدوین برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از خلاقیت و ابتکارات نو بهره‌گیری کنند.

احمدی مشارکت در امر آموزش و پرورش را تنها مختص به وزارتخانه و یا ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ندانست و بیان داشت:‌ همه دستگاه‌های مرتبط،‌ نهادهای فرهنگی آموزش و پرورش و اقشار مختلف مردم باید برای اعتلای سیستم آموزش کشور نقش‌آفرینی کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت تربیت فرزندان و آماده‌سازی آنان برای مسئولیت‌های خطیر را وظیفه‌ای بسیار سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی اثرگذار هر کدام از استان‌ها در شوراهای‌ آموزش و پرورش از این امر مهم حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌های ویژه تجلیل از معلمان و فرهنگیان باید باشکوه‌‌تر از این‌ها انجام شود تصریح کرد:‌ امیدوارم در سال‌های آتی و با تجمیع همه قوای دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و آموزشی شاهد برگزاری آئین‌های تجلیل در خور مقام شامخ معلمان باشیم.

فرماندار شهرستان رشت ضمن بیان این مطلب مهم که یقیناً با هیچ پاداش و هدیه مادی نمی‌توان از زحمات فرهنگیان تجلیل و قدردانی کرد افزود:‌ باید با اطلاع‌رسانی و انتقال ایثارگری‌ و فداکاری‌های معلمان دلسوز در مدارس به مردم، فرهنگ قدردانی از تلاش‌های آنان را در جامعه به‌خوبی نهادینه کنیم.

احمدی استفاده از اختیارات قانونی توسط مسئولان و متولیان امر را مسئله‌ای جدی ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ اگر درک درستی از میزان اختیارات و وظایف در بین مسئولان حوزه‌های مختلف به‌ ویژه متولیان امر آموزش شکل بگیرد یقیناً این امر در نیل به اهداف تعیین شده مؤثر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت موفق بودن برنامه‌های تدوین و اجرا شده اوقات فراقت دانش‌آموزان را در گرو نوع خروجی آن دانست و گفت:‌ باید شرایط به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود تا در پایان تعطیلات تابستانی هر کدام از دانش‌آموزان به پربار بودن این برنامه‌ها یقین قلبی پیدا کنند.

وی با اشاره به مشارکت سازمان‌هایی نظیر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در پربار ساختن برنامه‌های تابستانی تصریح کرد:‌ استفاده از خرد جمعی در انجام امور و برنامه‌ها همیشه نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشته و موفقیت‌های بیشتری نیز در این راستا کسب شده است.

احمدی به موضوع قطع انشعاب گاز برخی از مدارس شهرستان رشت در پی انباشت مطالبات شرکت گاز را امری خلاف دانست و بیان داشت:‌ انشعاب هیچ مدرسه‌ای نباید توسط شرکت گاز به جهت عدم پرداخت صورتحساب قطع شود و در صورت وقوع این اتفاق برخوردهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز