خبرگزاری کار ایران

رنجکش مطرح کرد:

ضرورت استفاده از خدمات و پشتیبانی‌های بخش خصوصی در سواحل و دریای آستارا

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۷۱۱

فرماندار آستارا گفت: باید از خدمات و پشتیبانی های بخش خصوصی در سواحل و دریای شهرستان استفاده شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در سومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های شهرستان آستارا گفت: استفاده از بخش خصوصی در ایجاد فرصت های شغلی و رفع نیاز های خدماتی نقش مهمی در کیفیت بخشی به خدمات و همچنین سامانه دهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل تابستان و آغاز موج اول سفر ها که سواحل و دریای آستارا یکی از مقاصد گردشگری مسافران می باشد باید تلاش کنیم با استقرار امکانات و ارائه خدمات مناسب از این ظرفیت و حضور در راستای توسعه برنامه های گردشگری شهرستان استفاده بهینه داشته باشیم.

وی یادآور شد: استقرار ناجیان در مناطق خطر آفرین و همچنین پشتیبانی های لازم از حضور دستگاه های اجرایی و خدمات رسانی در سواحل و دریا یکی از فرصت هایی است که باید در شهرستان توسط دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی انجام گیرد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و جلب رضایتمندی آنان برای حضور و اقامت بیشتر در شهرستان موجب گردش اقتصادی و رونق این بخش و همچنین ایجاد و توسعه بخش های اشتغال زایی می شود که پشتیبانی بخش های خصوصی و دولتی یک الزام برای تکمیل زنجیره خدمات گردشگری است.

به گفته فرماندار آستارا بر اساس دستور العمل وزارت کشور در ساماندهی سواحل و پیگیری ها و تاکیداتی که استاندار گیلان در این زمینه دارند باید تلاش کنیم ضمن تکمیل زیرساخت ها و کیفیت بخشی به خدمات، رضایتمندی گردشگران را در کنار حفظ و صیانت از حریم امنیت عمومی و اخلاقی داشته باشیم.

رنجکش گفت: تامین لباس و پوشش مناسب ناجیان غریق و نیروهای امدادی و خدمات رسان در سواحل در کنار آموزش این افراد و تامین حقوق و دستمزد و پرداخت به موقع آنها باید در اولویت مدیران طرح های سالمسازی در شهرستان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی صادر کننده مجوز های حضور امکانات تفریحی، ساحلی و دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی و ضوابط قانونی باید تلاش کنند در روند صدور مجوز ها با بهره مندی از دانش، ابتکار و خلاقیت مدیریتی تسریع ایجاد کنند.

وی یادآور شد: در کلیه مناطق خطر آفرین از هفته جاری باید نیروهای ناجی غریق و یگانهای امدادی و انتظامی به منظور اقدامات پیشگیرانه حضور داشته باشند و هشدارهای لازم به مردم محلی و گردشگران در خصوص عدم استفاده از مناطق خطر آفرین که موجب وارد شدن صدمه به آنها می شود ارائه و اقدامات بازدارنده انجام شود.

وی اجرای بازرسی های دوره ای از مراکز عرضه خدمات و مواد غذایی انجام و نسبت به کنترل کیفیت خدمات و عرضه مواد غذایی و همچنین رعایت استاندارد ها و قیمت ها جدیت داشته باشند.

وی افزود: در طول 5/38 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان آستارا 3 طرح سالمسازی از سوی شهرداری ها و تعاونی دهیاری های آستارا و لوندویل دایر می شود که تلاش داریم در کنار این طرح ها در تابستان امسال با حضور بخش خصوصی و دهیاری های ساحلی تفرجگاه های ساحلی را هم افزایش دهیم.

فرماندار آستارا با اشاره به اقدامات خوب سال گذشته ستاد در برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین نظارت کامل در سواحل و کنترل غریق و عدم وجود غریق در دریای این شهرستان خواستار برنامه ریزی های جامع در سال جاری شد.

رنجکش اضافه کرد: امسال طرح سالمسازی سفیر امید آستارا نیز با طراحی جدید و ایجاد جاذبه های بهتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز