خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

نیاز امروز کشور پاسداشت سرمایه‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۲۳۵

استاندار گیلان قضاوت منصفانه نسبت به عملکرد دیگران را از عوامل تقویت سرمایه‌های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور، پاسداشت بیش از پیش سرمایه‌های اجتماعی آن است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست صمیمی با سازمان‌های مردم نهاد استان که در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد قضاوت منصفانه نسبت به عملکرد دیگران را از عوامل تقویت سرمایه های اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: نیاز امروز کشور، پاسداشت بیش از پیش سرمایه‌های اجتماعی آن است.

سالاری افزایش اعتماد و اعتماد سازی را از جمله کارکردهای مهم سازمان‌های مردم نهاد برشمرد و گفت : با مخدوش شدن سرمایه‌های اجتماعی، هیچ گروه و سازمانی نخواهد توانست به صورت کارا و موثر نقش خود را ایفاء کند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت سرمایه‌های اجتماعی خواستار توجه ویژه همگان در جهت تحقق این مهم شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ارزش کار سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: شما عزیزان عمر و وقت خود را بدون داشتن نیاز و منفعت صرف حل مسائل عمومی جامعه می‌کنید و این بسیار ارزشمند و برای همه قابل احترام است.

وی توسعه پایدار را از جمله اهداف سازمان‌های مردم نهاد برشمرد و افزود: هدف سازمان‌های مردم نهاد و دولت در رفع مسائل جامعه و دست‌یابی به توسعه پایدار مشترک است.

سالاری با اشاره به سخنان تخصصی مطرح شده از سوی فعالان سازمان‌های مردم نهاد در این نشست با بیان اینکه افرادی که تخصصی سخن می‌گویند قطعاً عمق کار آنان بیشتر است اظهار داشت : فعالیت تخصصی شما در حوزه های مختلف قابل تحسین است.

سالاری جمع شدن افراد در کنار یکدیگر و تشکیل سازمان را موجب کارایی بیشتر و رساتر شدن صدای آنان عنوان کرد و افزود: با پیوند افراد در قالب سازمان‌ شاهد عمکرد حرفه‌ای و شنیدن صدای رساتر خواهیم بود .

وی هدف سازمان‌های مردم نهاد و دولت را در حل دغدغه های جامعه،  مشترک دانست و افزود : سازمان های مردم نهاد نه در مقابل و نه در پشت دولت هستند بلکه با عملکرد حرفه ای و تخصصی خود در کنار دولت قرار دارند  .

نماینده عالی دولت در گیلان تعداد سازمان‌های مردم نهاد در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر مباحث کمی، کیفیت خدمات رسانی و تأثیر افراد بسیار از جمله موارد مهمی به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

استاندار گیلان خواستار تأثیرگذاری بیشتر سازمان های مردم نهاد در جامعه شد و تصریح کرد: با عشق،‌ علاقه و تأثیرگذاری بیشر در جهت حل مسائل جامعه نقش آفرینی کنید.

 سالاری کار مردمی و فرهنگ سازی در این بخش را بسیار ارزشمند دانست و افزود: انشاء الله روز به روز شاهد توسعه این مهم باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به جوان بودن قالب اعضای حاضر در نشست اظهار داشت : پایین بودن میانگین سنی سازمان‌های مردم نهاد و تفاوت آن با ترکیب سنی سیاسیون نشان از آن است که شما عزیزان دغدغه جدید‌تری از جامعه را شناخته و در جهت حل آن پا به عرصه گذاشته‌اید.

استاندار گیلان بر لزوم بهره‌گیری و استفاده حداکثری سازمان‌های مردم نهاد از ظرفیت و توانمندی‌های موجود در جهت رشد و توسعه استان تأکید کرد و گفت : تشکل‌های مردمی می توانند نقش مهمی را در تقویت کارآفرینی ایفا کنند .

نماینده عالی دولت در گیلان  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان تصریح کرد: توجه به بخش گردشگری به مفهوم غافل شدن از سایر بخش‌های توسعه‌ای استان نظیر کشاورزی، تجارت و صنعت  نیست .

سالاری با اشاره به تعریف محورهای 32 گانه در بخش گردشگری تصریح کرد: گردشگری را تنها محدود به بوم‌گردی ندانید.

سالاری در ادامه حفاظت از محیط زیست را از جمله اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود: در اجرای طرح‌های گردشگری رعایت مسائل زیست محیطی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به شدت از آنها دفاع می‌کنیم

وی تقویت گفتمان توسعه گردشگری با اولویت محیط زیست را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود : استفاده نکردن از منابع طبیعی لزوما به معنای حفظ آن نیست .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سخت‌گیری بنده در مسائل زیست محیطی حتی بیشتر از ادارات متولی آن است تصریح کرد : معتقدم که با رعایت الزامات زیست محیطی می‌توان پروژه‌های مختلف گردشگری را انجام داد .

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت لایروبی و احیای آب ‌بندان‌های استان افزود: با تحقق این مهم خواهیم توانست معادل 5 برابر ظرفیت آب‌‌گیری سد شفارود را در طی مدت یکسال به ظرفیت منابع آبی استان بیافزاییم.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید از ظرفیت و مواهب طبیعی که خداوند به این استان عنایت فرموده به نحو مطلوب و شایسته در جهت توسعه گیلان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه از پیشنهادات کاربردی استقبال می‌کنم گفت: پیشنهادات باید اجرایی و قابل تحقق باشد.

در این نشست جمعی از فعالان سازمان‌های مردم نهاد به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز