خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مدیریت بحران مطرح شد؛

گستردگی حجم خرابی‌ها و خسارت‌ها در منطقه سیل‌زده اشکورات رودسر

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۷۲۹

سرپرست فرمانداری رودسر، حجم خرابی‌، خسارت‌ و آسیب‌دیدگی ناشی از وقوع سیل به زیر ساخت‌های روستای کاکرود لات در منطقه اشکورات رحیم‌آباد وسیع و گسترده اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رودسر،  علی وارسته در نشست ستاد مدیریت بحران این  شهرستان که با حضور آیت‌الله حسینی اشکوری عضو مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد برآوردهای اولیه از میزان خسارت را 15 میلیارد تومان ذکر و گفت: در بررسی دقیق تر میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد .

وی با بیان اینکه بارش سیل آسا و ویرانگر جمعه گذشته در منطقه کاکرود لات اشکور باعث تخریب 4 واحد مسکونی و نیز سقوط چندین دستگاه خودرو که در حاشیه رودخانه ها پارک شده بود، اظهار کرد: در نتیجه این حادثه سه تن از اعضای یک خانواده همراه یک پیمانکار شرکت در حادثه تخریب واحدهای مسکونی ناپدید شدند.

به گفته وارسته با گذشت حدود چهار روز از وقوع سیل و با وجود تلاش‌های صورت گرفته و استقرار تیم تجسسی پلیس هنوز از سرنوشت اجساد خبری در دست نیست.

سرپرست فرمانداری رودسر با بیان اینکه وقوع این سیل در 50 سال اخیر در منطقه بی سابقه بوده، اظهار کرد: سیل باعث قطع راه‌های ارتباطی 60الی 70 روستای بالادست اشکورات شده است .

وی در ادامه از عزم و اهتمام همه جانبه برای ایجاد راه‌های دسترسی برای کمک به روستائیان مناطق بالا دست اشکور از مسیر لسبو- زبران خبر داد .

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان از عزم و اهتمام همه جانبه مدیران شهرستانی و استانی در ارائه خدمات رسانی شایسته و بهینه به مردم مناطق سیل زده اشکورات قدردانی کرد و گفت : شکی ندارم اینکه مسئولان وظیفه خود را در این حادثه بخوبی ایفا می کنند .

آیت ا... سید علی حسینی اشکوری با اشاره به وجود رانش‌های متعدد، عدم استقرار اداره راهسازی در منطقه حادثه دیده با وجود رانش‌های متعدد، سخت گذر بودن راه‌های آسیب‌دیده و نیز محدودیت‌های مالی و اعتباری از ناحیه دولت بیان کرد: ممکن است این عوامل نتواند در تسریع روند خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده کمک شایانی نماید اما معتقدم نباید در شرایط کنونی کار را رها کرد و این درست نیست .

به گفته وی باید اذعان کنم به رغم کمبود همه امکانات و منابع مسئولان به وظایف خطیر خود در این زمینه به خوبی عمل خواهند کرد .از همین فضا به مردم اطمینان می‌دهم مسئولان نظام درصدد رفع مشکلات مردم مناطق حادثه دیده بوده  و خواهند بود.

آیت اله حسینی اشکوری در این نشست بیش از 50 میلیون ریال  از کمک‌های خود را به مناطق سیل‌زده اختصاص داد .

امام جمعه رودسر هم در این نشست از مسئولان خواست به مجرد آرام شدن اوضاع برای اسکان موقت ساکنان آسیب دیده از سیل و جبران خسارات وارده به محصولات کشاورزی اهتمام لازم را بعمل آورند .

حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی با بیان اینکه متأسفانه در بازپرداخت خسارت ها همواره تلاش های خوبی صورت نگرفته افزود : از مسئولان انتظار داریم اگر وعده ای برای جبران خسارت ها می دهند در پرداخت آن سرعت عمل داشته باشند .

وی روند امداد رسانی به مناطق سیل زده را مطلوب توصیف و گفت : شرایط کنونی نشان می دهد همه مسئولان بویژه شخص استاندار و فرماندار و دیگر مسئولان در منطقه حضور دارند و به مردم خدمات رسانی می کنند .

بر اثر بارش سیل آسای باران در روز جمعه 25خرداد ماه جاری که به مدت 20دقیقه ادامه داشت باعث خسارات و تلفات در منطقه کاکرود لات اشکور رحیم آباد رودسر شد.

روستای کاکرود لات در 40کیلومتری جنوب رحیم اباد رودسر واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز