خبرگزاری کار ایران

رنجکش مطرح کرد:

امکانات و تجهیزات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آستارا باید متناسب با شرایط و حرفه های مورد نیاز باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۰۶

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: امکانات، تجهیزات و آموزش‌های مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این شهرستان باید متناسب با شرایط روز و حرفه‌های مورد نیاز جامعه باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در حاشیه بازدید سرزده از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مرزی بندر آستارا اظهارداشت: نوآوری و خلاقیت و بهره مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت آموزی امری بسیار مهم است که در فراگیر شدن آموزش های عمومی برای ایجاد فرصت های جدید و کسب و کار در شهرستان نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه ای آستارا یکی از مراکز مهم در آموزش مهارت های فنی و حرفه ای است اما عدم رغبت افراد جویای کار و مهارت برای کسب دانش و مهارت های حرفه آموزی باید شناسایی و در رفع آنها برنامه ریزی شود.

وی اظهارداشت: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه معرفی جایگاه و رشته های آموزشی است که به دلیل رایگان بودن می تواند در صورت معرفی بهتر مورداستقبال علاقه مندان قرار گیرد.

وی یادآور شد: این امکانات در کنار حمایت‌هایی که دولت برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار با پرداخت تسهیلات بانکی دارد می‌تواند در ایجاد شغل‌های مورد نیاز جامعه بسیار حائز اهمیت باشد و براساس سیاست‌های استانداری گیلان به دارندگان گواهی‌های مهارتی برای ایجاد فرصت های کارآفرینی تسهیلات کم‌بهره پرداخت خواهد شد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود در این مرکز و همچنین قرار گرفتن آستارا در موقعیت جغرافیای خاص آن  و هم مرز بودن با کشور آذربایجان این امکان وجود دارد که بتوانیم کارآموزان خارجی را نیز جذب و آموزش مهارتی دهیم.

وی گفت: مربیان، امکانات و تجهیزات موجود در این مرکز قابلیت انجام فعالیت های آموزشی برای متقاضیان خارجی را دارد و آنان می توانند با توجه به استاندارد های تعریف شده و گواهی های معتبر بین المللی از این آموزش ها و مزایای آن بهره مند شوند.

وی از رئیس مرکز و مربیان آن خواست تا زمینه های جذب بیشتر کارآموزان را با فعالیت های تبلیغی و کیفیت بخشی به امور آموزشی افزایش تا از این طریق مشاغل مورد نیاز بازار کار نیز تامین شود.

معاشکار رئیس مرکز فنی و حرفه ای آستارا در این بازدید ضمن تشکر از حضور فرماندار آستارا با اشاره به تاریخچه فعالیت این مرکز یادآور شد: از سال 1376 این مرکز در آستارا ایجادشده است .

وی اظهار داشت: آمادگی توسعه فعالیت‌های مهارت آموزی در سطح داخلی و خارجی را داریم و نیازمند حمایت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز