خبرگزاری کار ایران

سالاری مطرح کرد:

درخواست اعتبار ویژه برای جبران خسارت سیل اخیر گیلان از دولت

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۹۱۰

استاندار گیلان با آیت‌الله اشکوری نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در این دیدار با اشاره به سیلاب روستای کاکرود در روزهای اخیر اظهار داشت: در جهت امدادرسانی به موقع و رفع خطرات احتمالی از ساعات ابتدایی ،تمامی دستگاه های حوزه مدیریت بحران استان آماده به کار شدند.

وی با بیان اینکه نشست های متعدد در استانداری و شهرستان رودسر برای بررسی ابعاد این موضوع و خدمات رسانی به حادثه دیدگان برگزار شده،تصریح کرد: با اولویت قرار دادن عملیات جستجو برای یافتن مفقودان و خودروهای آسیب دیده، هماهنگی های لازم برای اعزام تیم های تجسس از هلال احمر،سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد.

سالاری به نشست خود با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور با هدف انعکاس ابعاد حادثه و میزان خسارات در منطقه اشاره کرد و افزود:درخواست اعتبار ویژه برای ترمیم آسیب ها و جبران خسارت های وارده در این نشست مطرح شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تشکیل 49 کمیته اجرایی به منظور پیشبرد اهداف توسعه محور استان ، خاطر نشان کرد: موضوعات فنی و تخصصی هر بخش در این کمیته‌ها بررسی می شود تا علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغال بومی را محقق کند.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را عاملی موثر در رفع بحران‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار خواند و گفت:بهره گیری از ظرفیت های طبیعی استان نیز از مهمترین راهکارهای توسعه استان است.

سالاری تصریح کرد: جاذبه‌هایی همچون آب‌بندان‌ها، پوشش گیاهی و تنوع فرهنگی خود زیرساخت طبیعی به شمار می‌آید که در صورت توجه به آن موجب افزایش میزان ورودی مسافر و رشد درآمد حاصل از گردشگری می شود.

وی کشاورزی در گیلان را نیازمند نگاهی علمی خواند و افزود: توجه به صنایع بسته بندی در حوزه‌های زیرمجموعه کشاورزی استان همچون برنج، چای، کیوی، مرکبات، گیاهان دارویی و... یک ضرورت است.

استاندار گیلان در پایان از پیگیری‌های آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان تقدیر کرد.

آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری نیز در ادامه با اشاره به حادثه سیلاب اخیر در روستای کاکرود شهرستان رودسر بر لزوم اهتمام ویژه برای رفع آسیب های موجود در منطقه تاکید کرد.

وی اقدامات درحال انجام برای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مناطق سیل‌زده را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از مسئولان می‌خواهم تا اتمام عملیات در این مناطق حضور داشته و دلسوزانه خدمت رسانی کنند.

اشکوری با قدردانی از استاندار و سایر مدیران گیلان که علاوه بر حضور در منطقه، از ساعات ابتدایی نسبت به رفع مشکل تلاش کردند گفت: همدلی با حادثه‌دیدگان و تامین نیازمندی‌های ضروری آنها اقدامی خداپسندانه است.

وی به موضوعات توسعه محور گیلان اشاره کرد و با تاکید بر نقش نیروی انسانی متعهد و متخصص در پیشبرد اهداف نظام خاطرنشان کرد: بهره گیری از توان اجرایی افراد کارآمد موجب اعتلای استان می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت های گیلان راعامل توسعه و پیشرفت استان خواند و افزود: با تکیه بر ظرفیت های طبیعی و گردشگری باید رونق اقتصادی گیلان را محقق نمود و الزامات فرهنگی و توجه به شئونات اسلامی را در اجرای طرح ها مورد توجه قرار داد.

وی به بیان برخی مشکلات اجتماعی پرداخت و معضلات این بخش را عامل بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه خواند.

اشکوری در ادامه به مشکلات برخی از کارخانه های استان اشاره کرد و واحدهای تولیدی را عامل رونق اقتصادی، اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند.

وی در پایان خواستار تعامل بیشتر مدیران استانی و نمایندگان گیلان در مجلس شد و خاطرنشان کرد: این هم افزایی می‌تواند موجب جذب بیشتر اعتبارات و امکانات برای رفع چالش های استانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز