خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در یادواره شهید عشوری:

عزت ملت ما از شهادت نشأت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۰۷

وزیر اطلاعات با بیان اینکه عزت ملت ما از شهادت نشأت می‌گیرد، گفت: ملتی که شهادت دارد ذلت ندارد و این باوری است که ریشه در قرآن و فرمایشات ائمه دارد.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی در مراسم یادواره شهید حسن عشوری در  کلاچای با اشاره به اینکه شهدا خون خودشان را در جامعه جاری کرده‌اند، افزود: جریان خون شهدا در جامعه موجب سربلندی، عزت و کرامت جامعه می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه عزت ملت ما از شهادت نشأت می‌گیرد و تأمین می‌شود، گفت: ملتی که شهادت دارد، ذلت ندارد و این باوری است که ریشه در قرآن و فرمایشات ائمه دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی مرگ را نابودی می‌دانند درحالی‌ که سفر از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر است، بیان کرد: کسانی که از مرگ بترسند قلدرها و مستکبرین بر آنها حکومت می‌کنند اما اگر ملتی از مرگ نترسد عزت او تضمین‌شده است.

علوی با اشاره به اینکه انسان‌ها با توجه به جاودانه‌گر بودن از نابود شدن می‌ترسند، خاطرنشان کرد: وقتی انسان مرگ را با نابودی برابر می‌داند و از آن بترسد در مقابل زورگویان تسلیم می‌شود و مرگ او با زندگی ذلیلانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کسی که از خدا بترسد خدا در دل هر چیزی ترس را برای او قرار می‌دهد، تصریح کرد: ملت ما از خدا می‌ترسند و همه دنیا هم از آن حساب می‌برند و تا زمانی که ملت ما با فرهنگ شهادت زندگی می‌کند از هیچ‌چیز نمی‌ترسد و ذلت واقعی زندگی کردن زیر سلطه دشمن است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه مرگ ما در زندگی ذلیلانه ماست و زندگی ما در زندگی شرافتمندانه ماست افزود: ملتی که زیر سلطه دشمن زندگی می‌کند ذلیل است و اگر زیر بار ذلت نرود از سوی خداوند عزیز و سربلند می‌شود.

علوی عزت امروز ایران اسلامی را با رهنمودهای مقام معظم رهبری برگرفته از فرهنگ کربلایی دانست و گفت: کسی که از مرگ نمی‌ترسد در برابر دشمن راست‌قامت می‌ایستد و جاودانه می‌ماند و این منطق را شهدای کربلا و شهدایی مانند حسن عشوری کردند که با کمال افتخار به استقبال مرگ می‌روند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) فرهنگ شهادت را به جامعه منتقل کرد افزود: یک ملت با فرهنگ شهادت به اوج خود می‌رسد و در برابر هیچ ملتی سر تسلیم فرود نمی‌آورد و تا زمانی که این فرهنگ در جامعه وجود دارد از هیچ‌چیز و هیچ‌کس واهمه نداریم.

وزیر اطلاعات فرهنگ شهادت را نشأت گرفته از فرهنگ عزت خواند و افزود: وقتی شهادت می‌آید فرهنگ ذلت رخت برمی‌بندد و باید تلاش کنیم تا همواره راه شهیدانی مانند حسن عشوری را در جامعه دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که خون شهادت در جامعه ما جاری است عزت ملت ایران و اسلام بیمه و تضمین‌شده است تصریح کرد: این خون شهدای ما موجب ایجاد مقاومت و مبارزه قهرمان فلسطینی با صهیونیستی‌ها شد و لرزه بر اندام اسرائیل غاصب انداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز