خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا در دیدار با مدیرکل شیلات گیلان:

توسعه صنایع شیلاتی یکی از نیازهای جدی و ضروری در آستارا است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۷۲

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توسعه صنایع شیلاتی و اجرای طرح‌های مرتبط با پرورش آبزیان و صیادی در آستارا یکی از نیازهای جدی و ضروری در این شهرستان است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل شیلات استان گیلان بیان کرد: یکی از شاخصه‌های هویتی آستارا از گذشته تاکنون شیلاتی بودن این منطقه با محوریت صید و صیادی است که برغم کاهش رونق این شغل، حفظ و صیانت از آن بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: شیلات باید بتواند باتوجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی با بهره مندی از فناوری های نوین زمینه‌ها و بسترهای جدیدی را در زمینه فعالیت های صنعت شیلات در منطقه ایجاد کند.

وی اظهار داشت: پرورش انواع آبزیان در کنار ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به جایگاه شهرستان مرزی بندر آستارا و برخورداری این شهرستان از موقعیت هایی چون دریا، بندر، منطقه ویژه، راه آهن و حمل و نقل زمینی از جمله مشاغلی است که نقش محوری در توسعه صنایع شیلات در منطقه خواهند داشت.

به گفته وی؛ فرمانداری آستارا آمادگی هرگونه همکاری برای توسعه صنعت شیلات در منطقه باشد که این آمادگی درگرو هدایت صحیح سرمایه گذاران و برنامه ریزی شیلات استان و کشور برای رونق صنایع مربوطه می باشد.

رنجکش ادامه داد: صید و صیادی حتی به روش سنتی نیز دارای کاربردهایی چون جذابیت گردشگری و صید تفریحی دارد که می توانیم از این فرصت هم در شهرستان با توجه به قدمت آن استفاده کنیم و موجب حضور گردشگران شویم .

 شعبانی مدیرکل شیلات گیلان در این نشست ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل پیگیری های مربوط به مسائل شیلات از اعلام آمادگی این اداره کل درزمینه توسعه صنعت شیلات و صنایع تبدیلی مربوطه شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در گذشته به دلیل برخی سیاست های محلی امکانات شیلات آستارا از دست آن خارج شده است که نیازمند توجه بیشتر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: برغم سابقه دیرینه شیلات و قدمت تاریخی فعالیت این صنعت در آستارا این اداره در شهرستان فاقد یک ساختمان مستقلی است که نیازمند توجه به آن هستیم و امیدواریم توسط فرمانداری با هماهنگی دستگاه های اجرایی پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز