خبرگزاری کار ایران

با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین برگزار شد ؛

نشست کارگروه ارتقای اجتماعی-فرهنگی با محوریت سکونتگاه‌های غیر‌رسمی در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۸۴

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: در رفع چالش های سکونت‌گاههای غیر رسمی و حاشیه شهری باید علاوه بر زیرساخت ها، میزان ارزشگذاری به عنصر فرهنگ و پایبندی به مسایل اعتقادی را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از رشت، اولین نشست کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت با محوریت سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و حاشیه نشینی به ریاست سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد.

در این نشست که با هدف برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین برگزار شد، منا ابروفراخ سکونت گاههای غیر رسمی و نقاط حاشیه را جزء مناطق مستعد ارتکاب جرم خواند که فقدان نظارت کافی در این مناطق باعث شده تا مجرمین به راحتی در آنجا پناه گیرند.

وی اظهار داشت: حاشیه‌نشینی موضوعی حساس است زیرا در صورت بی‌توجهی و یا کم‌توجهی به زیرساخت‌های آن می تواند آسیب و انحراف‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

منا ابروفراخ با بیان اینکه در بررسی ابعاد حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاههای غیر‌رسمی نیازمند توجه به اصول فرهنگی و کارکرد اجتماعی هستیم خاطر نشان کرد: در رفع چالش‌های این مناطق باید علاوه بر زیرساخت‌ها، میزان ارزشگذاری به عنصر فرهنگ و پایبندی به مسایل اعتقادی را مد نظر قرار دهیم.

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پیامدهای ناشی از کم توجهی به آسیب های اجتماعی را موجب خسارت های زیان بار در آینده دانست که هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل می کند.

وی بر ضرورت آسیب شناسی و بررسی علمی در این حوزه از سوی متولیان فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: تصویب طرح جامع بازآفرینی با رویکرد بازسازی،نوسازی و توسعه شهری نقش موثری در پویایی محلات ،بهبود کارکردهای فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

ابروفراخ اجرای طرح هشت بهشت در لاهیجان ، خانه فرهنگ و خانه سلامت را از جمله اقدامات بازآفرینی در مناطق شهری دانست که در انتقال فرهنگ و آیین اسلامی و همچنین آیین‌های اصیل گیلانی نقش موثری دارند و تقویت فرایندهای اجتماعی درمناطق مختلف را قوت می بخشند.

وی مشارکت، هم افزایی و همدلی نهادها و دستگاه‌های اجرایی را گامی مهم در بهبود روند توسعه فرهنگی و در نهایت اعتلای فرهنگ اسلامی-ایرانی برشمرد و گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به اقشار مختلف جامعه می‌تواند بهبود سطح آگاهی عمومی و خنثی سازی جرایم را به دنبال داشته باشد.

آموزش همگانی در مدارس، مساجد و اصناف از نکاتی بود که سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به آن اشاره و تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز