خبرگزاری کار ایران

محمد عباسی مطرح کرد:

وضعیت آب آشامیدنی شهر رشت مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۵۶۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نتایج بررسی ها و آزمایشگاهی حاکی از مطلوب بودن نتایج میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی شهر رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد عباسی  گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، نمونه برداری، انجام آزمایشات و پیگیری‌های مستمر از وضعیت کنترل کیفی آب آشامیدنی شهر رشت، در حال حاضر نتایج بررسی‌ها و آزمایشگاهی حاکی از مطلوب بودن نتایج میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی بوده و بازرسان بهداشت محیط در برنامه‌های طرح تشدید نسبت به افزایش موارد بازرسی و نمونه برداری اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: فرآیند تصفیه و توزیع آب در شبکه آب آشامیدنی شهر رشت توسط بازرسان بهداشت به‌صورت روزانه مورد پایش، نمونه‌برداری و کارسنجی قرار می‌گیرد و تنها تغییر در وضعیت آب آشامیدنی در چند روز اخیر بالاتر بودن میزان شوری آب به علت تغییر منبع آب بود که البته از حد استاندارد فراتر نرفته است. در حال حاضر با برگشت مجدد آب خام شهر بیجار میزان شوری آب همانند شرایط قبل می باشد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بهره‌برداری کنتور آب آشامیدنی و آب منطقه‌ای به‌عنوان تامین کننده منبع آب آشامیدنی، موظف به اطلاع‌رسانی به دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان دستگاه ناظر در قبال هرگونه تغییر در منبع آب آشامیدنی و فرآیند تصفیه آب هستند که متاسفانه در مورد اخیر این مهم اتفاق نیفتاده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز