خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خبرداد؛

امهال ۹۶ میلیارد تومان سود و کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۳۵

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از اختصاص ۹۶ میلیارد تومان اعتبار جهت امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان یزد در راستای مرحله باز سازی و بازتوانی مدیریت بحران برای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی ملک زاده در اولین نشست تسهیلات بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ با اشاره به حجم خسارت وارده در مخاطرات طبیعی به بخش کشاورزی اظهار داشت: امسال موضوع امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در قالب بند د تبصره ۱۶ ابلاغ شد و بانک مرکزی نیز ضمانت نامه لازم  برای اجرای این فرآیند را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات  فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و مکانیزاسیون خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل و خشکسالی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲، تا سقف ۹۶ میلیارد تومان امهال می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ادامه داد: تمامی بانک‌ها دولتی، غیردولتی و موسسات غیربانکی دارای مجوز از بانک مرکزی که به ذینفعان بخش کشاورزی تسهیلات پرداخته‌اند می‌توانند از این کمک بهره‌مند شوند.

وی افزود: کشاورزان برای استفاده از این تسهیلات می‌بایست درخواست خود را به کارگروه شهرستانی این بند قانونی ارائه دهند تا در کارگروهی که به ریاست فرماندار، دبیری جهاد کشاورزی و با حضور بانک‌های عامل برگزار می‌شود ارزیابی و به ستاد استان ارسال شود.

ملک زاده ادامه داد: بخشش سود و کارمزد و جریمه‌های دیرکرد صرفا برای مانده اصل تسهیلات بوده و مشمول اقساط پرداختی نمی‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عنوان کرد: معرفی ذینفعان مشمول با اولویت تسهیلات خرد به کلان بوده و اولویت با واحدهایی است که در مخاطرات این سالها خسارت دیده باشند.

ملک زاده خواستار راه اندازی سامانه برخط برای تسریع در ارائه خدمات به کشاورزان شد و ادامه داد: روند ارائه تسهیلات باید از طریق درخواست کشاورزان به سامانه برخط تهیه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی باشد و کشاورزان نیازی به حضور در سازمان جهاد کشاورزی یا بانک ها ندارند.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی به کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران و فعالان بخش کشاورزی صورت می‌گیرد و کشاورزان منتظر اعلام سامانه مربوطه باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در خصوص درصد تخصیص شهرستانی نیز اظهار داشت: توزیع اعتبار به روش TOPSIS و با ۸ معیار تعداد پرونده‌های ارسالی از بانک، تعداد خسارت دیدگان سیل ۱۴۰۱، سطح زیرکشت محصولات باغی، سطح زیرکشت محصولات زراعی، تعداد بهره‌بردار، واحد دامی شهرستان، شاخص خشکسالی ۱۰ ساله و نسبت پرونده‌های امهال به کل بهره‌برداران تهیه شده و به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز