خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه یزد در مراسم معارفه خود:

دانشگاه یزد باید در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۷۸

اولیاء از دانشگاه به‌عنوان یک عنصر «پیشران» در توسعه نام برد و گفت: دانشگاه باید با تعامل با مجموعه سازمان‌ها و صنایع بعنوان اتاق فکر استان عمل کند.

رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد باید در بین ۱۰ دانشگاه بر‌تر کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمد صالح اولیاء صبح امروز در مراسم معارفه خود به‌عنوان رئیس جدید این نهاد آموزشی گفت: دانشگاه یزد با نماد ویژگی‌های مطلوب یزد نظیر نجابت، صداقت، اخلاق و علم باشد.

وی افزود: انتظار این است که مدرک دانشگاه از اعتبار خوبی در سطح کشور و حتی سطح بین الملل برخوردار باشد بگونه‌ای که موجب افتخار شود.

اولیاء ادامه داد: همه همکاران باید مسئولیت پذیری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند به گونه‌ای شاهد ارتقاء بهره وری در دانشگاه باشیم. وی گفت: یکی از انتظاراتی که وجود دارد، این است که دانشگاه سنبل ایمان با علم باشد چراکه علم دایره ایمان را توسعه می‌دهد.

رئیس جدید دانشگاه یزد از دانشگاه بعنوان یک عنصر «پیشران» در توسعه نام برد و گفت: دانشگاه باید با تعامل با مجموعه سازمان‌ها و صنایع بعنوان اتاق فکر استان عمل کند.

وی گفت: دانشگاه یزد، نماینده وزارت علوم در استان بشمار می‌آید و علاوه بر حل مسائل خود باید برای سایر واحدهای اموزش عالی در استان نیز برنامه ریزی کند.

محمد صالح اولیاء همچنین گفت: این دانشگاه باید در برخی از رشته‌ها که مزیت داخلی دارد بتواند در سطح کشور بعنوان شاخص مطرح شود.

وی همچنین با اشاره به دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید گفت: خوشبختانه با تحرکاتی که در دست اقدام است، فضا برای تحرکات بین المللی دانشگاه بیشتر خواهد شد و ارتباط با مجامع علمی بین المللی افزون خواهد شد.

رئیس جدید دانشگاه یزد با اشاره به سخنان معاون وزیر علوم مبنی بر حضور هزار استاد یزدی در سطح دانشگاه‌های کشور بر اتخاذ تمهیدات مناسب برای بهره گیری از تجارب آنان در روند توسعه دانشگاه یزد تاکید کرد.

وی همچنین قرار گرفتن دانشگاه یزد در بین ۱۰ دانشگاه بر‌تر کشور را یکی از اهداف در دوره مدیریت خود عنوان کرد.

محمد صالح اولیاء در ادامه تمرکززدایی، تفویض اختیارات به دانشکده‌ها و ارائه خدمات بهتر به همکاران و دانشجویان را از دیگر رئوس برنامه‌های خود اعلام کرد.

اولیاء از وزارت علوم نیز خواست تا به دانشگاه یزد در تخصیص اعتبارات توجه ویژه‌ای شود. رئیس دانشگاه یزد همینطور به استاندار و مسئولان اجرایی استان گفت: دانشگاه یک سرمایه است چراکه می‌تواند به عنوان فرصت در جهت حل مسائل استان کمک کند.

وی از دانشجویان نیز خواست تا کسب علم را به همراه اخلاق فراگیرند؛ چراکه دوران دانشگاه بهترین فرصت است تا شرح صدر و تحمل نظرات مختلف را فراگیرند.

رئیس جدید همچنین از ایجاد فضای بانشاط و تعامل در دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان باید روحیه پرسشگری خود را در فضایی به دور از تندروی و تشنج دنبال کنند.

مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه یزد صبح امروز باحضور دکتر شاهی، استاندار، معاون وزیر علوم و حضور حدود ۴۰۰ نفر از اساتید و دانشگاهیان دانشگاه یزد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز