خبرگزاری کار ایران

صدرنشینی یزدی‌ها در تورم/رشد قیمت های آبان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۱۶۲

بررسی‌ گزارش مرکز آمار بیانگر این است که استان یزد همچنان بالاترین تورم نقطه به نقطه و سالانه آبان ماه سال جاری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، در حالی نرخ تورم سالانه کل کشور روند نزولی به خود گرفته که تورم نقطه‌ای در ۱۷ استان، بیش از ۴۰ درصد ثبت شده و نرخ تورم نقطه به نقطه بدون تغییر در مقایسه با ماه گذشته ثابت مانده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان‌های خراسان جنوبی با ۱.۳ درصد، آذربایجان غربی با ۱.۴ درصد و همدان با ۱.۵ درصد، شاهد کمترین میزان افزایش در سطح عمومی قیمت‌ها بوده‌اند و بیشترین تورم نقطه به نقطه در آبان ماه با رقم ۴۸.۹ درصدی باز هم در استان یزد ثبت شده است؛ به عبارت دیگر یزدی‌ها در آبان امسال برای خرید یک سبد یکسان از کالاها و خدمات، به‌طور میانگین ۴۸.۹ درصد بیشتر از آبان سال گذشته هزینه کرده‌اند.

آمارهای تورم سالانه آبان‌ ماه به تفکیک استان نیز حاکی از آن است که ۱۷ استان تورمی بیش از میانگین کل کشور تجربه کرده‌اند. در این میان، استان‌های یزد با ۵۵.۹ درصد، گلستان با ۵۴.۱ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۵۲.۳ درصد، به همراه سه استان کردستان، لرستان و کرمانشاه، تورم سالانه‌ای بیش از ۵۵ درصد را شاهد بوده‌اند.

این در حالی است که رصدخانه کنترل و پایش تورم یزد از اختصاص رتبه چهارم کمترین نرخ تورم ماهیانه کشور به این استان خبر داده است و این موضوع را تجربه بی نظیری از مداخلات استانی در تورم دانسته است.

بر این اساس بهترین عملکرد در تورم ماهانه از ابتدای امسال رقم خورده و در نهایت استان یزد موفق به کسب رتبه چهارم کمترین نرخ تورم ماهیانه کشور شده است.

پیگیری خبرنگار ایلنا برای گفت وگو با مسئولان استان و مسئول رصدخانه کنترل و پایش تورم یزد در این خصوص بی نتیجه بود که انتظار می رود پاسخ درخور و روشنی در این زمینه ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز