خبرگزاری کار ایران

نتایج یک تحقیق می گوید:

نشاط اجتماعی در یزد برابر با متوسط جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۳۱

یزد با مشکلات جدی در خصوص نشاط اجتماعی روبرو است که باید برای رفع آن تلاش کرد.

ایلنا: همایش بررسی وضعیت نشاط اجتماعی استان یزد در پارک فناوری اقبال یزد برگزار شد.

به گزارش " ایلنا "، " سید محمد علی مدرسی " رئیس هیات مدیره انجمن فلسفه و اندیشه با بیان این مطلب گفت: این همایش باحضور معاون سیاسی استانداری یزد، سرپرست دفتر امور اجتماعی استاندار و دکتر سید علی رضا افشانی از جامعه شناسان و دانشیار دانشگاه یزد برگزار شد.

مدرسی افزود: آقای افشانی در این همایش، پژوهش صورت گرفته توسط دکتر منتظری مبنی بر اینکه یزد رتبه آخر شادکامی را در بین استان های کشور دارد، مورد نقد قرار داد و تصریح کرد که این بررسی بر پایه تنها یک سوال مبنی بر شاد بودن هر فرد در زمان پرسش صورت گرفته که برای بررسی این مهم باید مولفه های مختلفی را در نظر گرفت.

رئیس هیات مدیره انجمن فلسفه و اندیشه ادامه داد: در این همایش پژوهش اجرا شده توسط آقای افشانی بررسی شد. این پژوهش بر مبنای پرسشنامه استاندارد و بین المللی آکسفورد که اعتبار آن در ایران نیز سنجیده و مورد تأیید قرار گرفته است تهیه شده و مشتمل بر حدود ۳۰ پرسش است.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته در این تحقیق نشاط اجتماعی در استان یزد اندکی بیش از متوسط نشاط اجتماعی در جهان است.

" سید محمد علی مدرسی " در این خصوص که وضعیت نشاط در یزد نسبت به سایر استان های کشور چگونه است، تصریح کرد: بخاطر عدم ارزیابی این پرسشنامه در سایر استان های کشور نمی توان پیش بینی از رتبه یزد در کشور داشت ولی دستاورد مهم این پژوهش، نشاط اجتماعی برابر یزد با متوسط جهانی است.

مدرسی در عین حال گفت: یزد با مشکلات جدی در خصوص نشاط اجتماعی روبرو است که باید برای رفع آنان تلاش کرد.

وی در توضیح این مشکلات افزود: داشتن احساس محرومیت(بالاتر بودن خواسته ها از داشته ها)، عدم انسجام بافت شهری، سرانه پایین فضای فرهنگی، فضای سبز و ورزشی و مشکلات اقتصادی که موجب کاهش نشاط می شود، از جمله این عوامل مهم است.

" سید محمد علی مدرسی " همچنین گفت: معاون سیاسی استانداری یزد در این همایش بر نهایی شدن سند نشاط اجتماعی استان و تصویب در کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی و سپس در شورای برنامه ریزی استان تاکید و ابراز امیدواری کرده تا با تصویب و اجرای این سند، گام موثری در ارتقای سطح نشاط اجتماعی مردمان دارالعباده برداشته شود.

وی در عین حال برگزاری این نشست ها را عاملی برای افزایش غنای راهبردها و راهکارهای سند توسعه نشاط استان و پیاده سازی مؤثرتر آن دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز