خبرگزاری کار ایران

باحضور فضل الله صلواتی؛

همایش خاطره‌گویی دوران انقلاب در یزد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۳

این استاد دانشگاه به نکاتی در مورد حسن برخورد بعضی از مأموران ساواک در یزد اشاره کرد و افزود در نامه ای که به دادگاه انقلاب نوشتم خواستار تخفیف مجازات یکی از مأموران ساواک یزد شدم.

ایلنا: همایش خاطره گویی دوران انقلاب در یزد باحضور فضل الله صلواتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یزد، دومین همایش خاطره گویی از دوران انقلاب یزد با حضور جمعی از یاران انقلاب اسلامی در یزد همزمان با آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل مجتمع آموزش عالی ملاصدرای یزد برگزار شد.

فضل الله صلواتی در این نشست صمیمی از مبارزین دوران انقلاب به ذکر خاطراتی از دوران تبعید خود و ارتباط تنگاتنگ با سومین شهید محراب آیت الله صدوقی پرداخت.

صلواتی، نقش شهید صدوقی را در دوران مبارزات و پیشبرد آن محوری توصیف کرد.

وی ارتباط مستمر ایشان را با علمای برجسته سایر استان‌ها را در پیشبرد اهداف نهضت امام مهم ارزیابی کرد.

این استاد دانشگاه به نکاتی در مورد حسن برخورد بعضی از مأموران ساواک در یزد اشاره کرد و افزود در نامه‌ای که به دادگاه انقلاب نوشتم خواستار تخفیف مجازات یکی از مأموران ساواک یزد شدم.

سرسختی و مقاومت انقلابیون در زیر شکنجه در زندان اوین و نحوه اعزام خود از یزد به تهران به همراه مأموران شهربانی و نحوه آزادی خود از زندان از دیگر خاطرات این مبارز انقلاب در یزد بود.

سخنرانان این مراسم با تشریح روند مبارزات مردم یزد که با محوریت سومین شهید محراب صورت گرفت، تحصن فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کردند.

تشکیل کمیته‌های مختلف برای کمک به زلزله زدگان طبس در سال ۵۷ ب حضور همه اقشار و نقش حمایتی شهید صدوقی و مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ محمد علی صدوقی و همین تدابیر ارزشمند آیت الله خامنه‌ای برای انسجام نیرو‌ها و پرهیز از اختلاف‌ها از دیگر خاطرات این نشست صمیمی بود.

یکی دیگر از سخنرانان این همایش حال و هوای انقلابیون در دوران انقلاب را بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: از نظر ما تشکیل حکومت جمهوری اسلامی به عنان یک آرمان بلند که می‌تواند همهٔ انتظارات انقلابیون را تأمین کند مطرح بود. وی حرکت‌های افراطی در سال‌های اخیر را مغایر با اهداف امام و انقلاب توصیف کرد. و خواستار همدلی و وحدت کلمه و پاسداری از آرمان شهدا، انقلاب و قانون اساسی گردید.

یکی دیگر از سخنرانان لزوم گذشت و ایجاد فضای همدلی و آشتی را لازمه موفقیت دولت در مذاکرات هسته‌ای دانست که می‌تواند به کاهش تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران کمک کند.

در این مراسم غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد خواستار تدوین و انتشار خاطرات انقلابیون یزد شد و از همهٔ حضار خواست تا با مساعدت خود زمینه انتشار این خاطرات را فراهم آورند.

محمد علی طالبی معاون سیاسی استاندار نیر با ابراز خوشحالی از حضور در جمع انقلابیون یزد اظهار امیدواری کرد که این جلسات برای تبیین نقش چهره‌های اصیل انقلاب در یزد تداوم یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز