خبرگزاری کار ایران

در نامه ای به وزیر کشور و استاندار یزد؛

مسئولان سابق یزد خواستار ۲ نماینده شدن این حوزه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۹۲۵

در حال حاضر قریب ۶۰ درصد از جمعیت استان یزد با عمده فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری تنها یک نماینده دارد و بقیه استان با حدود ۴۰ درصد جمعیت، سه نماینده.

ایلنا - یزد: مسئولان سابق یزد در نامه‌ای به وزیر کشور و استاندار یزد خواستار دو نماینده شدن این حوزه شدند.

به گزارش ایلنا از یزد، سه تن از نمایندگان سابق یزد در مجلس شورای اسلامی و سه تن از استانداران اسبق یزد در نامه‌ای به وزیر کشور و استاندار یزد خواستار افزوده شدن یک کرسی نمایندگی به شهرستان یزد شدند.

در این نامه که به امضای حبیب الله بیطرف، غلامعلی سفید و سید حمید کلانتری استانداران اسبق یزد و سید عباس پاکنژاد(نماینده یزد در دوره‌های جهارم، پنجم و هفتم)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضوی(نماینده یزد در دوره‌های سوم و ششم) و علی اکبر اولیاء(نماینده یزد در دوره هشتم) رسیده، خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی و سید محمد میرمحمدی آمده است:

انتظار دارد وزارت کشور بر اساس " عدل " که آسمان‌ها و زمین بر آن اساس استوار گردیده و نیز روح انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است، از این فرصت برای اجرای عدالت در موضوع مورد بحثاستفاده کند و برای شهرستان یزد با جمعیتی بالغ بر ۵۸۲ هزار نفر یک سهمیه اضافه منظور نماید.

صرف نظر از ویژگی‌های ممتاز فرهنگی و تاریخی یزد که زبانزد همگان است، شاید برای این درخواست همین استدلال کافی باشد که اکثریت قریب به اتفاق حوزه‌هایی که در حال حاضر دو نماینده دارند، جمعیتی کمتر از یزد دارند. از طرفی در حال حاضر قریب ۶۰ درصد از جمعیت استان یزد با عمده فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری تنها یک نماینده دارد و بقیه استان با حدود ۴۰ درصد جمعیت، سه نماینده.

گفتنی است بر اساس مصوبه روز ۲۹ تیرماه کمیسیون شوراهای مجلس، شهرستان‌های یزد - میبد و اشکذر ۲ نماینده، اردکان یک نماینده، تفت - خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز - بافق و بهاباد یک نماینده در مجالس آتی خواهند داشت ولی برخی اعتراضات به این مصوبه، موجب مطرح شدن احتمال کاهش سهمیه یزد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز