خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به ایلنا خبر داد؛

تلاش برای جذب اعتبار ورزشگاه بزرگ یزد در سفر رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۷۴

اسپانسر‌ها و رفتار آنان باید آسیب‌شناسی شود چراکه اسپانسری پس از مدتی اگر ببیند مورد حمایت مسئولان قرار نمی‌گیرد، کار را‌‌ رها می‌کند. چنانکه متاسفانه در قانون برنامه پنجم هم ابزار حمایتی در خصوص کسر پرداخت مالیات آنان دیده نشد ولی امیدواریم در قانون برنامه ششم این مهم دیده شود.

ایلنا - یزد: مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: جایگاه ورزش در استان یزد باید بهتر از وضعیت فعلی باشد.

به گزارش ایلنا از یزد، مسعود شریعتی روز گذشته در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها که ۲ ماه پس از انتصاب وی در این سمت برگزار می‌شد، با بیان اینکه در این مدت با مسئولان ۴۵ هیات ورزشی دیدار کرده است، گفت: مشکلات هیات‌ها رسیدگی شده و باید از ظرفیت‌های موجود در استان بنحو مناسب بهره گیری شود.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در عرصه‌هایی که مسئولیت آن در اختیار ماست، یک قدم به جلو برداریم.

تیمداری فعلی در شان استان یزد نیست

شریعتی با اشاره به وضعیت فعلی تیمداری فوتبال در استان یزد گفت: این شرایط در خور جامعه ما نیست چراکه توانایی‌های استان کمتر از سایر استان‌ها برای حضور در لیگ بر‌تر و لیگ دسته یک نیست.

وی در عین حال گفت که اداره کل ورزش هیچ ردیفی برای تیمداری ندارد و علاوه بر آن وظیفه‌ای هم در این رابطه ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان با تشریع وضعیت فوتبال استان یزد گفت: در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که در شهرستان‌ها لیگ‌های جذابی برگزار می‌شد.

مسعود شریعتی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: باید حداقل‌ها را ادامه دهیم تا در میان مدت بتوانیم به اهداف برسیم ولی بنا داریم تا آنجا که بشود تیمداری نکنیم.

۷۷ پروژه نیمه تمام با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار

شریعتی در ادامه با اشاره به یادگاری ۷۷ پروژه نیمه تمام در استان یزد با اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل آنان گفت: در این مدت مرتبا بعلت بدهکاری اداره کل ورزش و جوانان به بنده مراجعه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه تریبونی پروژه اعلام و کلنگ زنی می‌کردند و این مطالبه را در مناطق مختلف ایجاد کردند در حالیکه از تامین اعتبار خبری نبود.

مدیرکل ورزش گفت: بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید، پروژه‌های با ۸۰ درصد پیشرفت در اولویت تکمیل هستند و امیدواریم تا سالجاری اعتبارات عمرانی و جاری ما به ۲۰ میلیارد تومان برسد. همچنانکه در پروژه‌های کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت کار، بخش خصوصی می‌تواند وارد شود.

همه هیات های ورزشی باید فعال شوند

مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه رویه ما در این دوره فعال سازی هیات‌های ورزشی است، گفت: انتظار ما از دوستان فعلی ایجاد تغییر در شرایط است ولی چنانچه موفق به این مهم نشوند، اقدام لازم را صورت خواهیم داد.

وی گفت: توصیه کلی بنده به مسئولان هیات‌ها، برنامه ریزی، تنظیم تقویم اجرایی و فعال سازی هیات‌ها مطابق با سیاست‌های فدراسیون‌های مربوطه است.

انتقال حاشیه های ورزش به اسپانسر اشتباه است

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود درخصوص جذب اسپانسرهای ورزشی در استان یزد گفت: استان یزد در راه جذب اسپانسر راه را اشتباه رفته است. وی دلیل این موضوع را انتقال حاشیه‌های ورزشی به مدیریت ورزش عنوان کرد و گفت: حق نداریم بحث‌های تخصصی را به اسپانسر‌ها منتقل کنیم.

وی افزود: اسپانسر‌ها و رفتار آنان باید آسیب‌شناسی شود چراکه اسپانسری پس از مدتی اگر ببیند مورد حمایت مسئولان قرار نمی‌گیرد، کار را‌‌ رها می‌کند. چنانکه متاسفانه در قانون برنامه پنجم هم ابزار حمایتی در خصوص کسر پرداخت مالیات آنان دیده نشد ولی امیدواریم در قانون برنامه ششم این مهم دیده شود.

مراحل صدور مجوز سمن ها ساده می شود

این مقام مسئول حوزه جوانان با اعلام حمایت از سازمان‌های مردم نهاد گفت: مراحل ثبت سمن‌ها طی سال‌های گذشته طولانی بوده که تلاش داریم این پروسه به حداقل خود برسد.

شریعتی با اشاره به چارت سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: دولت در ۸ سال گذشته یک سوم رشد پیدا کرده ولی ۵۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره کل بدون تصدی است.

وی همچنین در ادامه گفت: استان یزد حدود ۶۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۳۹ هزار ورزشکار غیرسازمان یافته دارد.

تلاش برای جذب اعتبار ورزشگاه بزرگ یزد در سفر رئیس جمهوری

مسعود شریعتی همچنین پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت ورزشگاه بزرگ یزد گفت: حصارکشی این مجموعه در سالجاری انجام می‌شود و آخرین وضعیت پروژه با حضور مشاور بررسی می‌شود. این پروژه به اعتبار بالایی نیاز دارد و امیدواریم بتوانیم در سفر رئیس جمهور، اعتباری را دریافت نماییم.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان، خانه رسانه‌ها، وررزشکاران و جوانان است، تصریح کرد از انتقاد استقبال می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود همچنین از تشکیل ترکیب جدید هیات امنای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد خبر داد و گفت: هیات مدیره جدید این سازمان بزودی انتخاب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز