خبرگزاری کار ایران

رئیس کل جدید دادگستری استان یزد به معاونان:

پرونده‌های قدیمی دادگستری یزد باید تا پایان سال خاتمه یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۹۲

باید تلاش شود فاصله صدور رأی تا اجرای حکم، آن قدر کم شود تا آنچه مد نظر قانونگذار بوده محقق شود.

رئیس کل جدید دادگستری استان یزد گفت: لازمه توسعه امور و تحقق اهداف، نظم است که باید مورد اهتمام کلیه همکاران قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از یزد، محمد رضا حبیبی در نخستین جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد، افزود: مسئله حاکمیت نظم در دستگاه قضایی از تأکیدات رییس محترم قوه قضاییه است، این موضوع در آموزه‌های دینی و شرعی نیز توصیه شده و رهاورد آن تسریع در امور است.

وی اظهار داشت: البته دستگاه قضایی همواره در رعایت نظم خوب بوده است اما آنچه بر آن تأکید شده رعایت و دقت بیش از پیش در نظم و انظباط اداری است.

این مقام قضایی با اشاره به وجود پاره‌ای از پرونده‌های قدیمی در دادگستری نیز تأکید کرد: بحثپرونده‌های قدیمی دادگستری باید تا پایان سال خاتمه یابد و این امر نیازمند همت تمامی مسئولین قضایی است تا با آسیب‌شناسی این موضوع راهکار‌های تعیین تکلیف این پرونده‌ها را بررسی و اقدام مقتضی را معمول دارند.

حبیبی بحثاجرای احکام را نیز از موضوعات مورد نظر و تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه ذکر کرد و بیان داشت: باید تلاش شود فاصله صدور رأی تا اجرای حکم آن قدر کم شود تا آنچه مد نظر قانونگذار بوده محقق شود.

وی ادامه داد: در پاره‌ای از موارد، فاصله صدور رأی تا اجرای احکام آن قدر زیاد می‌شود که نه تنها تأثیری بر محکوم ندارد بلکه با تأخیر در اجرای آن حکم، تأثیر معکوس خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه کاهش اطاله دادرسی را خواستار شد و گفت: باید در جهت کاهش اطاله دادرسی، بررسی شعبه به شعبه انجام شود تا با تناسب علل و عوامل، راهکار‌های متناسب و عملیاتی در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که برنامه ریزی‌های انجام شده محقق شود و اگر بخواهیم امور سامان بهتری بگیرد تا مردم منتفع شوند باید در کنار برنامه ریزی تلاش دوچندانی برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی‌ها صورت پذیرد.

معاونین دادگستری نیز در این جلسه گزارشی از حوزه کاری خود را ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز