خبرگزاری کار ایران

دکتر دانش خبر داد؛

پذیرش دانشجوی دکتری اقتصاد در پردیس دانشگاه یزد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۲۶

مدیرگروه علوم اقتصادی دانشگاه یزد گفت: نه تنها نیازهای مادی بشر با ابزار اقتصادی برطرف می‌شود بلکه برای رفع نیازهای روحی و معنوی او هم کم و بیش باید از ابزار اقتصادی یهره ببرد و علم اقتصاد معطوف به این مسائل است.

مدیرگروه علوم اقتصادی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، از پذیرش دانشجو در رشته دکتری علوم اقتصادی در پردیس دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، حسینعلی دانش درباره موافقت شورای گسترش آموزش عالی با راه اندازی این رشته در پردیس دانشگاه یزد، گفت: علم اقتصاد سنتی علیرغم پیشرفت‌های حیرت انگیز خود، از حل مشکلات جامعه خود عاجز است بهترین گواه این مدعا پیدایش بحران‌های اقتصادی در جوامعی است که مهد پرورش علم اقتصاد سنتی بوده است.

او افزود: جوامع اسلامی هم به هر میزان که از فرهنگ اصیل اسلامی خود دور شده باشند در زندگی اقتصادی بیشتر دچار مشکل هستند.

او تصریح کرد: نمونه این امر روی آوری به بانکداری ربوی است که جامعه ما باوجود تغییر پوسته بانکداری هنوز از لحاظ محتوا و در عمل چندان از بانکداری ربوی فاصله نگرفته است و بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی جامعه ما از اینجا ناشی می‌شود.

مدیر گروه علوم اقتصادی دانشگاه یزد با تأکید برلزوم ایجاد تحول در آموزش و پژوهش اقتصاد در جامعه اسلامی، گفت: پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها که می‌توانند تا حد زیادی از قیود دانشگاه‌های معمولی‌‌‌ رها باشند و مستقل بیاندیشند و مستقل عمل کنند می‌توانند نقشی مناسب در زمینه آموزش و پژوهش اقتصاد ایفا کنند و با توجه به اینکه اقتصاد اسلامی یک موضوع بین رشته‌ای است، همکاری دانشمندان در زمینه‌های مختلف را می‌طلبد.

دانش افزود: افق آینده علم اقتصاد در کشور ما بسی روشن و امیدوارکننده است و با فراهم شدن آمادگی برای مقابله با مشکلات اقتصادی، نگرانی‌های موجود از جامعه ما رخت بر می‌بندد.

او درباره سرفصل‌های ارائه شده این دوره گفت: علوم اقتصادی عام است یعنی می‌تواند علوم اقتصاد صنعتی، بین المللی و اسلامی باشد. از سال ۸۰ مصوب شده است که تعدادی دروس اختیاری و اجباری که مربوط به هم باشد ارائه شود و براساس تخصص‌ها دروس ارائه می‌شود. یعنی در هر ترم و هر ورودی ممکن است گرایش‌ها تغییر کند. در این دوره ۶ واحد مشترک است و بعد از آن ۱۳ گرایش مطرح است که براساس هر گرایش دروس ارائه می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز