خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استان یزد:

یزد، جامعه‌ای «خانواده محور» است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۳۵

تجربه توسعه یافتگی در کشورهای غربی با تزلزل بنیان خانواده همراه بوده و این زنگ خطریست که ما باید برای رهایی از آن به توسعه بومی و محلی بیاندیشیم تا از مرحله توسعه به سلامت عبور کنیم.

جلسه اتاق فکر طرح «خانواده سالم و بالنده» با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و تعدادی از اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه خانواده در دفتر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این جلسه گفت: استان یزد از دیرباز به عنوان جامعه‌ای «خانواده محور» مطرح بوده و از این جنبه آسیب پذیری چندانی نداشته است.

او درباره اجرای طرح «خانواده سالم و بالنده» در استان یزد گفت: این طرح با هدف استمرار سلامت خانواده و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در حال اجرا است.

جوادیان‌زاده افزود: استان یزد اکنون در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته و به این دلیل شاخص‌های صنعتی، اقتصادی و علمی بالایی را به دست آورده اما نباید از برخی آسیب‌های توسعه نیز غافل ماند.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان یزد ادامه داد: تجربه توسعه یافتگی در کشورهای غربی با تزلزل بنیان خانواده همراه بوده و این زنگ خطریست که ما باید برای رهایی از آن به توسعه بومی و محلی بیاندیشیم تا از مرحله توسعه به سلامت عبور کنیم.

او به سه طرح مهم در حوزه خانواده و کاهش طلاق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازمانهای دولتی و سازمانهای مردم نهاد نسبت به آسیب زدایی ازخانواده حساسیت داشته‌اند و برخی ازآسیب‌ها را در‌‌‌ همان آغاز شکل گیری به مسئله اجتماعی تبدیل کرده‌اند تا جامعه نسبت به آن‌ها حساسیت لازم را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز