خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در یزد؛

۹ دی؛ دمل ایجاد شده از مسائل سال ۸۸ را برای همیشه خشکاند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۴۸

در انتخابات ۸۸ به جهان اعلام کردیم در داخل کشور مشکلات داریم، هم اکنون نیز پس از ۵ سال از آن ایام مشکلات داریم. مشکل بیکاری، مشکل ۶۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان، مشکل اعتیاد، مشکل کاهش ازدواج و… داریم. اما دستاوردهای عظیم و عزیز هم داریم. انقلاب اسلامی ما کلمه طیبه‌ای است که هر سال مستحکمتر و مقتدر‌تر و پایدار‌تر می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ حادثه‌ای شیرین و ارزشمند و فرصت طلایی برای ایران بود. حدود ۴۰ میلیون نفر معادل ۸۵ درصد مردم به پای صندوق آمدند و آن روز پس از رفراندوم جمهوری اسلامی باشکوه‌ترین حضور مردمی بود.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام سید رضا اکرمی امروز در مراسم گرامیداشت ۹دی و ۱۲ دی در یزد با اشاره مناسبت‌های این ایام از جمله پنجمین سالگرد ۹ دی، سالروز سفر رهبر انقلاب به استان یزد در ۱۲ دی، هفتمین روز تشییع هشت تن از شهدای گمنام در شهر یزد و نیز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، با بیان اینکه این ایام پیش رو را یوم الله هستند؛ افزود: یادآوری روزهای تلخ و شیرین هم صبر انسان‎‎‌ها و هم شکر آنان از خداوند را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به آیه «وذکرهم بأیام الله»، گفت: خداوند در این آیه از قران کریم بر یادآوری ایام الله تاکید کرده چرا که ایام الله، عبرت آموز و سازنده هستند.

اکرمی گفت: در انتخابات ۸۸ به جهان اعلام کردیم در داخل کشور مشکلات داریم، هم اکنون نیز پس از ۵ سال از آن ایام مشکلات داریم. مشکل بیکاری، مشکل ۶۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان، مشکل اعتیاد، مشکل کاهش ازدواج و… داریم. اما دستاوردهای عظیم و عزیز هم داریم. انقلاب اسلامی ما کلمه طیبه‌ای است که هر سال مستحکمتر و مقتدر‌تر و پایدار‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: انقلاب ما، اسلامی است و می‌خواهیم مستقل باشیم. می‌خواهیم آزادی داشته باشیم، آزادی قلم، آزادی بیان و آزادی پس از بیان. چراکه انقلاب اسلامی ما بر اساس جمهوری شکل گرفته است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه به برخی رخدادهای بوقوع پیوسته قبل از انتخابات ۸۸ پرداخت و گفت: متاسفانه در مناظره کاندیدا‌ها خدشه درست شد.

وی اضافه کرد: در روز میلاد حضرت زهرا(س) به بهانه جشن ولایت و پیروزی، ناروا گفته شد و ناراحتی ایجاد کرد.

اکرمی سپس گفت: به کوی دانشگاه حمله شد، که مقام معظم رهبری در واکنش به آن فرمود قلب من به درد آورد. همچنانکه به کوی منازل نمایندگان حمله شد.

حجت الاسلام اکرمی بیان داشت: بد‌تر از آن در روز عاشورا بود که در چند خیابان از ۳۰ هزار خیابان تهران به سیدالشهداء هتک حرمت شد، ولو تعداد آنان اندک باشد. باید بدانیم عاشورا، مورد احترام زرتشتیان، یهودیان و سایر ادیان است.

وی همچنین از طرح برخی شعار‌ها مبنی بر «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» انتقاد کرد و گفت: اسرائیل متجاوز و خیانت کار است و هر روز فلسطینیان را بی‌خانمان می‌کند.

سید رضا اکرمی گفت: این مسائل از قبل از انتخابات و بعد انتخابات ۸۸ دست به دست هم داد و «دُمَل» شد! دملی که با حضور پرشور مردم «خداجو» در ۹ دی، این حوادثرا پالایش و آنچه ناپسند بود، جارو کردند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سالروز سفر رهبر انقلاب به یزد در ۱۲ دیماه ۱۳۸۶ گفت: خدا می‌داند رهبر انقلاب از نظر فقاهت، کیاست، درایت، مدیریت، موفقیت در این ۲۵ سال بعد امام، هر چه فکر کنیم در این خصوص، می‌توانیم خدا را بر این نعمت شاکر باشیم.

وی افزود: با اشاره به جلسه خبرگان رهبری پس از ارتحال امام و انتخاب رهبر انقلاب، دنیا دید ایشان با سابقه عمیق در حوزه علمیه مشهد و قم و نجف و قلم فرسایی‌ها و تفسیر‌ها به این سمت انتخاب شدند.

اکرمی گفت: رهبر انقلاب هم اکنون هفته‌ای ۳ روز در حسینیه امام تدریس دارند.

سید رضا اکرمی گفت: خدا می‌داند همه کسانی که اهل تشخیص فقه و رجال و تفسیر و حدیثهستند، ایشان را محکم و مستحکم می‌بینند. چراکه ایشان یک فقیه و مفسّر، یک مبلغ و یک مدیر است.

این روحانی اصولگرایان گفت: ۲۴ ساعت پس از رحلت امام، شخصیتی به دنیا معرفی شد که همه مراجع ایشان را تایید و امضاء کردند. همه نخبگان پذیرفتند و ایشان را تایید کردند و همه مردم خدا را بر این نعمت سپاس گفتند.

سید رضا اکرمی گفت: ایشان سابقه و شجره دارد و در صحنه‌های مدیریت ریاست جمهوری، دفاع مقدس و شورای انقلاب شناخته شده و واقعا همه جانبه بود. وی تاکید کرد: به اعتراف هرکس انصاف و عقل دارد، هنوز هم همانند ایشان وجود ندارد.

این مراسم باحضور آیت ا… ناصری امام جمعه یزد و معاونان استاندار و جمعی از مردم در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز