خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد:

سه هزارهکتار از اراضی تصرف شده استان یزد آزاد شد

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد گفت: بازگشت 3هزار و 274 هکتار از اراضی تصرف شده استان از سوی افراد سودجو به بیت المال در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، جمال قضاوتی، اقدامات و موفقیت‌های شورای حفظ حقوق بیت المال استان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال گذشته حدود ۳ هزار و ۲۷۴ هکتار از اراضی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود با حمایت دستگاه قضایی به عرصه بیت المال بازگشت داده شد.

وی، پدیده زمین خواری را زاییده فرصت‌طلبی افراد سودجو و اهمال مسئولان و متولیان در پاره‌ای از زمان‌های گذشته دانست و گفت: با راه‌اندازی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سنوات اخیر گام‌های مهمی در راستای جلوگیری از این روند برداشته شده و تمامی مدیران و مسئولان با جدیت نسبت به اعمال نظارت بر منابع ملی اهتمام دارند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: استان یزد در سال گذشته چهار جلسه استانی و هفت جلسه شهرستانی را برگزار کرد و با رسیدگی به پرونده های مطروحه در پایان منتهی به صدور حکم برای ۴۹۹ پرونده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد اظهار داشت: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال ۹۳۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورد شده که با جدیدت به بیت المال اعاده شده است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی افراد مسئله‌دار در این زمینه ابراز داشت: باید با تهیه بانک اطلاعاتی از افرادی که در این زمینه دارای سابقه هستند و پرونده‌های مختلفی را برای سوء استفاده از اراضی ملی برای دستگاه قضایی ایجاد می‌کنند، بر برخورد با این‌گونه افرد سرعت و جدیت مضاعف به کار برد.

دراین جلسه مصوب شد، امتیاز واگذاری اراضی به افرادی که در زمان قانونی نسبت به اجرای طرح‌‎های اقتصادی و کشاورزی خود اقدام نکرده‌اند در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در اسرع وقت باطل شود.

کد خبر : ۳۷۵۱۷۵