خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد تاکید کرد:

احیاء و رونق صنایع و مشاغل فراموش شده در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۴۴۳

استاندار یزد گفت: بسیاری از صنایع و مشاغلی که می‌رفت به دست فراموشی سپرده شود دوباره احیاء شده و شاهد رونق صنایع و مشاغل در این استان هستیم.

به‌گزارش ایلنا به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزۀ استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای اسلامی استانداری و جمعی از مدیران و مسئولان استان از نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی یزد بازدید کردند.

«سیدمحمد میرمحمدی» در این بازدید که در بیش از 3 ساعت به طول انجامید، ضمن ارزشمند خواندن و آموزنده بودن این نمایشگاه بیان کرد: در نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان شاهد ابزار و صنایعی هستیم که تا چند دهۀ گذشته با آنها زندگی می‌کردیم و این ضمن تداعی خاطرات گذشته به ما یادآوری می‌کند که انسان‌ها چگونه خلاقانه هنرها و صنایع ارزشمندی را می‌آفریدند.

وی ادامه داد: این صنایع دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و نشان می‌دهند انسان چه موجود هنرمند و توانایی است و خدای متعال چه ویژگی‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی را در وجود انسان نهاده است.

میرمحمدی ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد بسیاری از صنایع و مشاغلی که می‌رفت به دست فراموشی سپرده شود دوباره احیاء شده است و شاهد رونق صنایع و مشاغل قالی‌بافی، صنایع‌دستی، سفال‌گری، دارایی‌بافی و زیلوبافی به‌ویژه در روستاهای استان هستیم.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیروامید توجه ویژه‌ای به رونق روستاها داشته است خاطرنشان کرد: باید زمینه و بستری فرآهم شود تا بتوانیم این صنایع‌دستی و تولیدات روستائیان را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم تا مردم جهان با هنر، خلاقیت، معرفت و صمیمیت روستائیان ما بیشتر آشنا و از این هنرهای بسیار جالب بهره‌مند شوند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان از 24تا28 شهریورماه سال‌جاری به مدت پنج روز از ساعت 17تا 23 شب درمحل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی یزد میزبان مردم، مسئولان و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز