خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاونان استاندار با سفیر مجارستان مطرح شد؛

وجود ظرفیت‌های مناسب برای گسترش روابط یزد و مجارستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با سفیر مجارستان در ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، «سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و «سیدعلی عزالدینی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با «یانوش کواچ» سفیر مجارستان در ایران در دفتر استاندار یزد دیدار و گفت‌وگو کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این دیدار گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش روابط یزد و مجارستان وجود دارد که انرژی‌های نور و خورشیدی از مهمترین این پتانسیل هاست.

 سیدحسینی ادامه داد: در سفر سال گذشته استاندار یزد و هیات همراه به کشور مجارستان زمینه‌های همکاری مناسبی شناسایی شد و آمادگی داریم در زمینه های مدیریت و کاهش مصرف آب کشاورزی و بهینه کردن مصرف آب، فرهنگی، گردشگری، علمی، اجرایی شدن طرح مدیریت پسماند شهری و خواهر خواندگی شهرهای یزد و یاسبرین همکاری های لازم را داشته باشیم.

سفیر کشور مجارستان در ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در شهر یزد و بازدید از مناطق تاریخی این شهر، یزد را یکی از استان‌های مهم ایران دانست که به ویژه در حوزۀ گردشگری و معماری سنّتی دارای ظرفیت‌های کم نظیری برای جذب گردشگران خارجی است.

«یانوش کواچ» با تأکید بر گسترش همکاری‌های کشور مجارستان و ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از برجام و رفع تحریم‌ها مقامات عالی رتبه فراوانی از جمله نخست وزیر و تعداد زیادی از وزیران دولت مجارستان به تهران سفر کرده‌اند و مجارستان برنامه های مهمی برای افزایش سطح همکاری‌های خود با ایران در زمینه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، علمی، آموزشی و سیاسی دارد و مصمم است این برنامه‌ها و تفاهم نام‌ها را عملیاتی و اجرایی کند.

گفتنی‌است در پایان این دیدار بر زمینه‌های همکاری و گسترش روابط مجارستان و یزد و خواهرخواندگی شهرهای یزد و یاسبرین تأکید شد.

کد خبر : ۴۱۹۵۸۲