خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد:

مشارکت مردم و اصناف موجب تسهیل امور مالیاتی استان یزد می‌شود

استاندار یزد در دیدار با معاون سازمان مالیاتی کشور فعالیت‌ها و ضوابط مالیاتی را بسیار ضروری دانست و گفت: مشارکت مردم و اصناف با اداره کل امور مالیاتی استان موجب تسهیل امور مالیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مالیاتی و هیات همراه با استاندار یزد و معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری در دفتر استاندار دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار یزد در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در اداره کل امور مالیاتی استان بیان کرد: درآمدهای مالیاتی وابسته به درآمدهای تولیدی است و برای افزایش این درآمدها باید با ایجاد اشتغال و تولید به افزایش درآمد مالیاتی کمک کنیم.

سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: نباید اخذ مالیات به گونه‌ای باشد که تولید آسیب ببیند و در مواقعی که بازار با رکود همراه و شرایط اقتصادی ویژه‌ای بر کشور حاکم است، مالیات باید متناسب با این شرایط اخذ شود.

وی افزود: در این شرایط انعطاف پذیری و ارتباط و تعامل سازنده بسیار کارساز خواهد بود و به اخذ مالیات در چارچوب قانون کمک خواهد کرد.

میرمحمدی با بیان اینکه نباید فرار مالیاتی به یک سنت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید با مشارکت مردم و اصناف در راستای تحقق عدالت مالیاتی گام برداشت.

استاندار یزد با تقدیر از زحمات «سیدرضا نوربخش» مدیرکل سابق امور مالیاتی استان برای «منوچهر اسدی» مدیر جدید این اداره کل در خدمت به مردم آرزوی توفیق کرد.
 
نقش مهم مالیات در اقتصاد کشور
 معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مالیاتی کشور نیز در این دیدار گفت: مالیات در اقتصاد کشور و درآمدهای دولت نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

 نادر جنتی ادامه داد: باتوجه به تعیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری لازم است نظام درآمد مالیاتی کشور اصلاح شود و دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این مهم دارد.

جنتی در پایان سخنان خود افزود: برای افزایش درآمد مالیاتی، طرح جامع مالیاتی را در دست اجرا داریم و سه استان تهران، اصفهان و کرمانشاه به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند.

کد خبر : ۴۲۸۳۹۸