خبرگزاری کار ایران

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد اعلام کرد:

تورم 8.3 درصدی استان یزد در اسفند ماه 1396

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۵۰

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نرخ تورم استان را در اسفند ماه گذشته 8.3 درصد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، براساس نتایج طرح آمارگیری شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در نقاط روستایی و شهری در اسفند 1396، تورم استان یزد در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.3 درصد محاسبه شده که نسبت به ماه گذشته (بهمن ماه) چهار دهم درصد کاهش یافته است.

بر اساس طرح محاسبه شاخص قیمت‌ها، تورم مناطق شهری 8.3 درصد و تورم مناطق روستایی 8.4 درصد گزارش شده است.

همچنین بر اساس طرح آماری مذکور، تورم گروه‌های کالا و خدمات بدین صورت محاسبه شده است: خوراکی‌ها و آشامیدنی ها 11.8 درصد، دخانیات 11.6 درصد، پوشاک و کفش 4.3 درصد، مسکن 6.9 درصد، بهداشت و درمان 7 درصد، حمل و نقل 3.9 درصد، ارتباطات 4.2 درصد، تفریح و فرهنگ 8 درصد، آموزش 9.8 درصد، هتل و رستوران 9.6 درصد محاسبه شده است. 

بر اساس محاسبات صورت گرفته، تورم اسفند ماه 1396 کل کشور معادل 8.1 درصد بود که بیشترین میزان تورم با 11.2 درصد متعلق به استان  چهارمحال و بختیاری و کمترین تورم با 6.8 درصد مربوط به استان بوشهر است. 

نرخ تورم استان‌ها با بررسی بهای بیش از 450 نوع کالا و خدمات در قالب دوازده گروه فوق محاسبه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز