خبرگزاری کار ایران

البرت بغازیان:

افزایش‌نرخ ارز قابل پیش‌بینی بود/ نمی‌توان به مردم گفت دارایی خود را به دلار تبدیل نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۹۴

بغازیان با اشاره به ایجاد بازار موازی و آزاد ارز گفت: بانک مرکزی در مورد فروش ارز دوبار اشتباه کرد اول اینکه قضیه را پلیسی و محدود کرد و دوم اینکه یکسان‌سازی نرخ ارز را به تعویق انداخت.

آلبرت‌بغازیان؛ کارشناس‌اقتصادی در مورد افزایش نرخ ارز و سکه در روزهای پایانی‌سال گفت: بهای سکه به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کرد و قیمت سکه هم بر اساس آن تغییر کرد البته سکه حباب منفی هم دارد.

وی گفت: زمانی که نرخ طلای جهانی تغییر می‌کند بهای ارز تغییری نمی‌کند اما بهای سکه به دلیل رشد طلای جهانی گران می‌شود، هرچند افزایش بهای ارز قابل پیش‌بینی بود اما زمانی که محدودیتی ایجاد می‌شود خود به خود یک بازار دومی برای سوداگری تشکیل می‌شود و مردم صف می‌بندد تا هزار دلار را بگیرند و آن سوی خیابان گرانتر بفروشند.

بغازیان با اشاره به ایجاد بازار موازی و آزاد ارز افزود: بانک مرکزی در مورد فروش ارز دوبار اشتباه کرد اول اینکه از تجربه اول خود استفاده نکرد و قضیه را پلیسی و محدود کرد و دوم اینکه یکسان‌سازی نرخ ارز را به تعویق انداخت.

وی با بیان اینکه نرخ ارز دولتی هم همسو با نرخ ارز آزاد بالا رفت، تصریح کرد: این اتفاقی که اخیرا رخ داد تک نرخی کردن نیست.

بغازیان گفت: نمی‌توان گفت مردم دارایی خود را به دلار تبدیل نکنند ما کماکان بازار دومی‌ خواهیم داشت که افراد در صورتی که به نرخ دولتی دست پیدا نکنند، ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز