خبرگزاری کار ایران

معاونت صید و بنادر و ماهیگیری اعلام کرد:

678 هزار تن؛ رقم صید در کل کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۱۰۱

معاونت صید و بنادر و ماهیگیری اظهار کرد: میزان صید کل کشور حدود ٦٧٨ هزار تن است که حدود ٢٩٠ هزار تن مربوط به تن ماهیان و شبه تن ماهیان است و ٨٣ هزار تن موتو و ساردین را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری کاکولکی معاونت صید وبنادر وماهیگیری و رئیس کنسرسیوم شناورهای صیادی امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان شیلات کشور برگزار شد.

در این جلسه کاکولکی معاونت صید و بنادر و ماهیگیری اظهار کرد: میزان صید کل کشور حدود ٦٧٨ هزار تن است که حدود ٢٩٠ هزار تن مربوط به تن ماهیان و شبه تن ماهیان است و ٨٣ هزار تن موتو و ساردین را شامل می شود.

وی افزود: در خصوص میگو حدود ١٢ هزار تن صید را پیش بینی کرده ایم، ماهیان استخوانی ١٢ هزار تن در آبهای شمال و ٢٢ هزار تن ماهی کیلکا تولید شده است. ناوگان صیادی ما ١١ هزار تن برداشت را به خود اختصاص داده که در این بخش ١٤٢ هزار نفر مشغول به کار هستندو ٥٨ درصد تولید را به خود اختصاص داده اند.

کاکولکی در رابطه با برنامه ایران برای استفاده از تکنولوژی های نوین خاطرنشان کرد: برنامه ایران استفاده از تکنولوژی های نوین در صیادی است که استفاده از شناورهای لانگ لاینر برای صید تون ماهیان است و با استفاده از آن تا پایان برنامه ششم ٨٠ هزار تن بع صید تون ماهیان افزوده خواهد شد.

وی افزود: ١١ درصد از صید اقیانوس هند متعلق به ایران است و ما رتبه اول در صید از اقیانوس هند را در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان داریم.

معاونت صید و بنادر ماهیگیری گفت: برای اولین بار در کشور بیمه تکمیلی صیادان با همکاری اتحادیه صیادی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود تا نگرانی جامعه صیادی به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی در حوزه صید 4 هزار و 600 میلیارد تومان است، بیان کرد: در 40 سال گذشته در بنادر به قیمت امروز تنها 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه شده که این امر بیانگر اهمیت اقتصادی و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در این حوزه است.

 معاونت صید و بنادر ماهیگیری افزود: سال گذشته برای تمام پروژه های نیمه ساخت 335 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم، در حالیکه تنها 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، بنابراین لازم است  از اعتبارات بخش خصوصی برای مناطق آزاد استفاده کنیم.

کاکولکی اخبار اخیر در مورد فعالیت و برداشت بی رویه شناورهای چینی از ذخایر دریای جنوب کشور را کذب دانست و افزود: چیزی به اسم شناور خارجی نداریم و تمام مراحل ثبت شناور، تغییر پرچم به عهده سازمان بنادر است و هیچ شناور خارجی حق ورود به آب های ایران را ندارد و این موضوع تخلف محسوب می شود.

وی درپاسخ به این سوال که چرا خدمه چینی به صورت آشکار در شناورهای صیادی در حال فعالیت هستند، بیان کرد: به کارگیردی خدمه خارجی موضوعی است که در سایر موارد همچون هواپیما خلبان خارجی دیده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز