خبرگزاری کار ایران

دفاع مقام‌های آمریکا از دیدار ترامپ با کیم جونگ اون

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۳۰

مقام‌های آمریکا از تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور برای دیدار با رهبر کره‌شمالی دفاع کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های آمریکا روز گذشته –یکشنبه- از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی استقبال و عنوان کردند این دیدار نمایشی یا هدیه‌ای به پیونگ‌یانگ نیست.

«مایک پومپئو» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «فاکس نیوز یکشنبه»، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ این کار را برای نمایش انجام نمی‌دهد. وی به دنبال حل یک مشکل است.»

پومپئو و «استیون منوچین»  وزیر خزانه‌داری آمریکا که در این برنامه حضور داشتند عنوان کردند که واشنگتن انتظار دارد کره‌شمالی همه آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را پیش از برگزاری هرگونه دیداری متوقف کند.

مقام‌های آمریکا عنوان کردند که هدف از برگزاری این دیدار خلع سلاح اتمی در شبه جزیره‌کره است، موضوعی که کیم با گفت‌وگو بر سر آن موافقت کرده است. پومپئو همچنین اعلام کرد که مانور ارتش آمریکا در منطقه تا زمان برگزاری این دیدار ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری محافظه‌کار آمریکا روز پنجشنبه گذشته با پذیرش دعوت رهبر کره‌شمالی، برای دیدار با کیم جونگ اون در ماه می آینده اعلام آمادگی کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز