خبرگزاری کار ایران

احتمال تغییر زمان و مکان دیدار ترامپ و پوتین

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۲۰

مشاور امنیت ملی آمریکا که امروز وارد مسکو می‌شود، احتمالا در جریان این سفر مکان و زمان دیدار میان روسای جمهوری آمریکا و روسیه را اعلام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز- چهارشنبه- برای دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، وارد مسکو می‌شود.

سفر بولتون به روسیه پس از گفت‌وگوهای او با شماری از متحدان آمریکا، در لندن و رم، انجام می‌شود. 

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ که مسکو او را یک سیاستمدار تندرو در قبال روسیه می‌داند، عصر امروز، پس از دیدار با سرگئی لاوروف، در یک کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که بولتون در جریان این کنفرانس خبری، مکان و زمان دیدار میان روسای جمهوری ایالات متحده و روسیه را اعلام کند. 

وزارت خارجه روسیه، دو روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که لاوروف و بولتون قرار است روز چهارشنبه یک «جلسه کاری» داشته باشند. 

هفته پیش سخنگوی شوای امنیت ملی کاخ سفید، در توئیتر خود نوشته بود، در مذاکرات دو طرف در مسکو، دیدار احتمالی ترامپ و «ولادیمیر پوتین» مطرح خواهد شد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا این احتمال را مطرح کرده که روسای جمهوری آمریکا و روسیه «در آینده‌ای نه‌چندان دور» دیدار کنند.

مشخص نیست این دیدار احتمالی کجا انجام خواهد گرفت، اما برخی مقام‌ها گفته بودند شاید وین، پایتخت اتریش، محل برگزاری آن باشد.

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از سخنگوی کاخ کرملین گزارش داده بود که مسکو هنوز آمادگی ندارد که در مورد زمان مشخص این دیدار احتمالی، اظهار نظر کند.

کاخ کرملین اعلام کرده است که مایل است گفت‌وگوها با بولتون در ارتباط با موضوع امنیت و ثبات جهانی، خلع سلاح، مسائل منطقه‌ای و روابط دو طرف انجام شود.

ترامپ و پوتین دست‌کم هشت بار تلفنی گفت‌وگو، و دوبار نیز در حاشیه نشست‌های بین‌المللی دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز