خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در همایش روز وکیل:

هیچ کس نباید خود را بالاتر از قانون بداند/ حق دفاع از مهم‌ترین حقوق یک ملت است/ فساد و رانت در بی‌قانونی شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۰۸۴

معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم حاکمیت قانون تاکید کرد و گفت: هیچ کس نباید خود را بالاتر از قانون بداند.وکیل باید امنیت و استقلال داشته باشد تا تصمیم به موقع بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در همایش روز وکیل که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد مثل کانون وکلا که به فضل الهی یک دوره حیاتی بلندی دارند، از یک انباشت تجربه برخوردار هستند که می‌توانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی داشته باشند مخصوصا در کشوری مانند ایران که در مسیر توسعه قرار گرفته است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه این تکلیف است که برای توسعه و پیشرفت تلاش کنیم، اظهار کرد: در مقطع فعلی چالش‌هایی پیش روی ما است که عبور از آن برای ما بسیار مهم است. ما می‌خواهیم وضع اقتصادی مردم بهبود پیدا کند و آزادی‌های مردم را در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران مستقر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی وقتی چنین آرمانی‌هایی را دنبال کنیم به این مسئله می رسیم که با چه مشکلاتی رو به رو هستیم. اقتصاد مشکل اول کشور است و باید مرتفع شود. همه باید تلاش کنند این چالش‌ها از پیش روی ما برداشته شود.

جهانگیری از سرمایه‌گذاری به عنوان اولویت اول مردم ایران یاد کرد و گفت: باید ده میلیارد تومان سرمایه گذاری شود تا شغل ایجاد شود.

وی بر اهمیت امنیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: برخی سوال می‌کنند آیا به اعتبار سرمایه‌گذاری خدشه‌ای وارد شده است؟ مقصود ما این است که سرمایه، مال و آبروی کسی که سرمایه گذاری می‌شود، حفظ شود.

معاون اول رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا خارجی‌ها در کشور سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟، اظهار کرد: در زمان آقای خاتمی ما به خدمت مقام  معظم رهبری رفتیم. مرحوم عسگر اولادی گفت اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم باید رفتار ما با بخش خصوصی درست باشد زیرا سرمایه‌گذار به این رفتار نگاه می‌کند و بعد سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید کاری کنیم که امنیت مردم در سرمایه‌گذاری تامین شود. هیچ کشوری در منطقه برای سرمایه گذاران خارجی بهتر از ایران نیست. شرایطی به وجود نیاوریم که مردم غصه بخورند که کار نیست بلکه باید شرایط را به وجود بیاوریم.

وی تصریح کرد: باید قانون حاکمیت پیدا کند. هیچ کس نباید خود را بالاتر از قانون بداند و چه کسی بهتر از وکلا که برای این موضوع کمک کنند. برخی از قوانین اصلی و مادر کشور متعلق به هشتاد - نود سال قبل است. وقتی می‌خواهیم به آن دست بزنیم دلسوزان می‌گویند دست نزنید قانون به هم می‌ریزد. قانون بنگاه داری را هر وقت خواستیم دست بزنیم گفتند دست نزنید خب این چه قانون گذاری است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه حق دفاع از مهم‌ترین حقوق یک ملت است، اظهار کرد: مردم در انتخاب وکیل باید آزاد باشند و وکیل باید در حق وکالت خود آزاد باشد. مردم از آن سر دنیا می‌آیند در کشوری سرمایه گذاری می‌کنند به این دلیل که می‌گویند سرمایه‌ام را به کشوری می‌برم که قوه‌قضائیه مستقلی دارد.

معاون اول رییس‌جمهور به جایگاه ویژه قاضی در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: شان و جایگاه قاضی بالا است. در قوانین شان وکیل برابر قاضی دانسته شده است. وکیل باید امنیت و استقلال داشته باشد تا تصمیم به موقع بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ استقلال نهاد وکالت و کانون وکلا بسیار مهم است و دکتر مصدق آن را امضا کرد. اعتراضات به وضع موجود را شنیدیم اما هیچ مشکلی نیست که با گفت‌وگو حل نشود. لایحه وکالت آنگونه که می‌خواهید اصلاح کنید دولت کمک می‌کند تا به آن برسیم تا یک کانون وکلا مستقل داشته باشیم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به منشور حقوق شهروندی و توجه به این حقوق اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم حقوق شهروندی به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد. مسیر دشوار است. عده‌ای منافع خود را  در بی‌قانونی می‌بینند. فساد و رانت در بی‌قانونی شکل می‌گیرد، پس سنگ‌اندازی می‌کنند. امیدوارم با کمک همه شما مشکلات را حل کنیم و سعی می‌کنیم مطالبات شما در حد توان دولت محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز