خبرگزاری کار ایران

سرلشکر موسوی در دیدار فرمانده نیروی دریایی پاکستان:

پاکستان کنترل بیشتری بر مرزهایش با ایران داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۰۴۶

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما انتظار داریم پاکستان با کنترل بیشتر مرزهای غربی کشور خود که همجوار مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران است، از ناامنی‌ها و اتفاقات ناگواری که بعضی مواقع در این مناطق می‌افتد، جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از برگزاری همایش فرماندهان نیروی دریایی منطقه اقیانوس هند(IONS) به میزبانی ایران؛ فرمانده نیروی دریایی پاکستان با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دیدار کرد.

سرلشکر موسوی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با فرمانده نیروی دریایی پاکستان و اشاره به مشترکات فرهنگی فراوان میان ایران و پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور دوست و مسلمان هستند که می‌‌‌‌توانند با هم افزایی و ارتقای روابط فیمابین نقش مهمی در ارتقای امنیت منطقه داشته باشند.

وی افزود: ما انتظار داریم پاکستان با کنترل بیشتر مرزهای غربی کشور خود که همجوار مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران است، از ناامنی‌‌‌ها و اتفاقات ناگواری که بعضی مواقع در این مناطق می‌‌افتد، جلوگیری کند تا امنیت بیشتری در این مناطق حاکم شود.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: ما علاقه‌مندیم که پاکستان به عنوان یک کشور مهم مسلمان و منطقه نقش فعال‌‌تری در خاتمه جنایت علیه ملت مظلوم یمن داشته باشد چراکه یمن بعنوان یک کشور مسلمان در رنج و سختی زیادی بسر می‌برد.

موسوی اضافه کرد: رژیم جعلی صهیونیستی از اختلاف و ناامنی در کشورهای مسلمان سود می‌‌برد چراکه مشکل اصلی که وجود این رژیم است به فراموشی سپرده می‌‌شود. لذا ما باید کمک کنیم که مهمترین مشکل جهان اسلام که وجود رژیم غاصب صهیونیستی است هیچگاه به فراموشی سپرده نشود.

وی به نقش مهم و با اهمیت این دو کشور در تأمین امنیت منطقه و نیز ویژگی‌‌های ژئواستراتژیک، ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک اقیانوس هند اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌‌‌ای از وقایع و تحولات اثرگذار منطقه و عمده جابجایی‌‌های حامل‌های انرژی از این منطقه صورت می‌‌گیرد لذا منطقه اقیانوس هند دارای ظرفیت و اهمیت بسیار زیادی است.

فرمانده کل ارتش حمهوری اسلامی ایران ضمن مهم برشمردن اجلاس فرماندهان نیروی دریایی منطقه اقیانوس هند، بخش زیادی از امنیت جهان را منوط و وابسته به امنیت اقیانوس هند دانست و تصریح کرد: بدون شک تنها کشورهای منطقه اقیانوس هند می‌‌‌توانند امنیت این منطقه راهبردی را فراهم کرده و حفظ کنند و حضور کشورهای فرامنطقه‌‌ای در این منطقه چیزی جز ناامنی به همراه نخواهد داشت.

موسوی با اعلام آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کمک در تأمین امنیت منطقه حساس اقیانوس هند، خاطرنشان کرد: این منطقه برای اینکه در آرامش و امنیت کامل باشد نیازمند حداکثر تعامل و همکاری در تمامی زمینه‌ها است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشرو در مبارزه با تروریسم آماده است تجربیات خود را در این زمینه در اختیار کشورهای حاشیه اقیانوس هند قرار بدهد.

وی در این دیدار، اجلاس فرماندهان نیروی دریایی منطقه اقیانوس هند «IONS» را گامی مهم در همکاری‌های دریایی و تعمیق و گسترش همکاری نیروهای مسلح کشورهای عضو دانست.

دریاسالار ظفر محمود عباسی، فرمانده نیروی دریایی پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در همایش فرماندهان نیروی دریایی منطقه اقیانوس هند، ایران را کشوری مقتدر و با ثبات در منطقه غرب آسیا و  پیشرو در مقابله با تروریسم دانست.

این مقام عالی رتبه نظامی پاکستان همچنین ارتقای توانمندی‌‌های دریایی ایران را بسیار چشمگیر دانست و ابراز داشت: در سال‌های اخیر، ایران در دیپلماسی دریایی به ویژه حضور در آب‌‌‌های آزاد دنیا حضوری موثر داشته و در این زمینه تجارب ارزشمندی به دست آورده است که در تأمین امنیت منطقه حساس و راهبردی غرب آسیا و اقیانوس هند بسیار مهم و اثرگذار است.      

وی با اشاره به اینکه سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران تأثیرات معنوی زیادی بر روی مردم پاکستان دارد، بیان کرد: ایران و پاکستان به مثابه یک کشور هستند و ما نیز از اختلاف‌‌های موجود در جهان اسلام که باعث سوءاستفاده برخی کشورهای فرامنطقه‌ای می‌‌‌شود نیز ناراحت هستیم و معتقدیم که مشکلات جهان اسلام باید در داخل این کشورها و توسط دولت‌ها و کشورهای مسلمان حل شود.

دریار عباسی اضافه کرد: ما نیز معتقدیم که مشکل اصلی و مهم جهان اسلام رژیم صهیونیستی است.

وی با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند و تشکر از میزبانی خوب و شایسته ایران از شرکت‌‌کنندگان در این اجلاس، یادآور شد: این اجلاس باعث تقویت ارتباط بین کشورهای این منطقه خواهد شد. ما نسبت به ایران نه فقط احترام قائل هستیم بلکه عشق می‌ورزیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز