خبرگزاری کار ایران

مازنی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

توصیه رهبری درباره قوانین مربوط به خانواده و تاخیر نمایندگان برای حضور در صحن/ تلاش کنید در صدر جدول بمانید

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۹۴۵

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس گفت: توصیه‌های ایشان نشان از این دارد که به خوبی وظایف مجلس را زیر نظر دارند .

حجت الاسلام احمدمازنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: دیدار با مقام معظم رهبری مثل همیشه فرصت مغتنمی برای نمایندگان مردم بود، ایشان از جایگاه هدایت و رهبری انقلاب، رهنمودهایی دادند که برای حل مسائل و مشکلات و اداره بهتر قوه مقننه راهگشا و مفید است.

وی ادامه داد: رهبری تاکید داشتند هر دوره مجلس باید نسبت به دوره قبل امتیازات بیشتری داشته باشد، بدین معنا که انتظار رهبری از مجلس دهم این است که از مجالس اول تا نهم بهتر باشد. 

مازنی با بیان اینکه اجرایی شدن این فرمایش رهبری به نمایندگان به عوامل زیادی بستگی دارد،‌ عنوان کرد: ما باید بررسی کنیم دوسالی که گذشت عملکردمان نسبت به مجالس قبلی بهتر بوده است یا خیر؟ و در دوسال باقی مانده چگونه باید اقدام کنیم که نسبت به دوره‌های قبلی بهتر باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر مجلس دهم امتیاز بیشتری نسبت به دوره‌های قبل نداشت باید دلایل آن بررسی شود زیرا هنگامی که یک فرد تجربه‌ای کسب می‌کند معقول و منطقی آن است که به بلوغ و کمال برسد، اگر این اتفاق رخ نداد یا رشد معیوب بوده یا در هدف‌گذاری ایرادی وجود داشته است؛ باید این موارد را آسیب‌شناسی کنیم.

نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری بیان کردند مجلس باید مظهر عزت ملی، اقتدار و استحکام نظام باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب در ادامه تصریح کردند که نمایندگان مجلس باید به تعبیر امام (ره)  عصاره فضائل ملت باشند. ایشان در واقع فرمایش حضرت امام را تشریح کردند که مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد نه عصاره خصلت‌های ملت، زیرا گاهی اوقات گفته می‌شود نمایندگان، نماینده مردمی هستند که خصلت‌ها و علایق گوناگون دارند؛ پس نمایندگان مجلس باید نماینده خصلت‌های خوب و بد جامعه باشند، اما بیان امام این بود که مجلس عصاره فضائل ملت است نه خصلت‌های ملت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری بیان کردند آنچه که امام در باب نمایندگان مجلس گفتند، عصاره فضائل مردم باشند نه خصلت‌های آنان و سپس توضیح دادند که مجلس نباید نماد تردید، خودکم‌بینی، یاس و ناامیدی باشد . ایشان تاکید کردند عدم اعتماد و مبالات به مسائل کشور نباید در مجلس دیده شود.

وی با بیان اینکه رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع تاریخی که بر کشور گذشته است اشاره کردند، گفت: رهبری  در بعد دیگری از سخنان خود بحثی از تاریخ ملت ایران را  به میان آوردند، ایشان فرمودند سلجوقیان وقتی به آسیای صغیر رفتند تمام فرهنگ آن جا را تحت تاثیر قرار دادند اما وقتی به ایران آمدند در تاریخ و فرهنگ ما هضم شدند،‌ اوج هنر ما در دوران آنان بود.

مازنی خاطرنشان کرد: در حقیقت فکر می‌کنم بیان رهبری ترجمان خدمات متقابل اسلام و ایران تالیف شهید مطهری است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در قسمت دیگری از بیانات خود به دوره‌های بعد از انقلاب اشاره و تاکید کردند ملت ما ملتی است که با ایمان و اعتماد به نفس خود چهل سال است نسبت به ارزش‌ها و اصولی که برای آن انقلاب کرده‌اند پایبند است. مقام رهبری 40 سال اول انقلاب اسلامی را با 40 سال اول انقلاب کبیر فرانسه و اکتبر شوروی مقایسه کردند و خاطرنشان ساختند به هیچ وجه 40 سال اول این انقلاب‌ها با انقلاب ما یکسان نیستند زیرا فشاری که روی ملت ما بوده و هست و مقاومت مردم ایران با ملت‌‌های دو کشور دیگر قابل مقایسه نیست پس نمایندگان باید عصاره فضائل چنین ملتی باشند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: رئیس محترم مجلس گزارشی از عملکرد مجلس در طی این دوسال ارائه دادند،‌ رهبری وقت شما محدود است باید از ذره ذره آن استفاده کنید، کیفیت کار مهم است نه کمیت کار، قانونی که تصویب می‌کنید نباید با منافع کشور در تضاد باشد.

وی افزود: ایشان در بحث دیگر به کنوانسیون‌های بین‌المللی اشاره کردند و گفتند که این معاهدات عموما در چند کشور معین پخت و پز می‌شوند مجلس میتواند در این بخش با استفاده از نقاط قوت و حذف بخش‌هایی که به ضرر کشورمان است خود قوانینی از این دست تصویب کند.

نماینده مردم تهران با بیان این که رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود به قانون گذاری اشاره کردند و فرمودند مشکلات کشور باید از طریق قانون حل شود و طبقه ضعیف نباید آلت دست طبقات قوی جامعه باشند، عنوان کرد: ایشان در ادامه بر روی جنبه‌های کارشناسی در تنظیم قوانین تاکید کردند و فرمودند در مرکز‌  پژوهش‌های مجلس امکان خوبی فراهم شده از این ظرفیت‌ها و از نخبگان خارج از مجلس استفاده کنید.

وی افزود: رهبر انقلاب بر قوانین مربوط به خانواده بسیار تاکید داشتند و خاطرنشان کردند که قوانین نباید تحت تاثیر فرهنگ و روسوم غرب باشد بلکه متناسب با فرهنگ بومی خودمان تصویب شود.

مازنی در ادامه با اشاره به بخش‌های دیگری از سخنان رهبری گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند قانون باید برای حل موضوعات اقتصادی راهگشا باشد؛ قوانین باید تازه‌گردانی شود زیرا منطق بعضی از قوانین به اتمام رسیده و دیگر موضوعیت ندارند و باید حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری بر حسن اجرای قوانین هم تاکید کردند، ایشان با اشاره به برخی از گزارش‌های مجلس گفتند: برخی قوانین چند سال است که اجرایی نشده است، شما به عنوان مجلس چه کاری انجام دادید؟ اگر می‌خواهید قانونی اجرایی شود باید نظارت کنید و در مسیر نظارت با آن برخورد کنید.

رئیس کمیسون فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبری بسیار تاکید داشتند تصویب، و نظارت بر اجرا برعهده مجلس است و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: رهبری به رفتار نمایندگان اشاره کردند و فرمودند درست است که مجلس بر همه رفتارهای کشور نظارت دارد اما  باید یک خود نظارتی هم بر رفتار خود داشته باشد. نمایندگان باید ویژگی‌هایی داشته باشند تا  ملت را نمایندگی کنند. سپس ایشان تاکید کردند انقلابی‌گری که یکی از خصلت‌های مردم است نمایندگان باید این خصلت را داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که انقلابی‌گری به مفهوم رفتار مدبرانه، عاقلانه و مجاهدانه است که بسیار توضیح راهگشایی بود؛ زیرا گاهی اوقات تصور می‌شود که انقلابی‌گری با تدبیر و تعقل متفاوت است و احیانا ممکن است رفتارهای تند را شامل شود رهبری فرمودند  انقلابی‌گری در حقیقت رفتار مدبرانه، عاقلانه و مجاهدانه است که در کنار هم قرار می‌گیرند و انقلاب اسلامی را تعریف می‌کند.

وی در ادامه گفت: مورد بعدی که رهبری اشاره کردند حضور به موقع نمایندگان در صحن و کمیسیون‌ها بود ، ایشان فرمودند که اگر شما به موقع در صحن و کمیسیون نباشید شاید هنگام رأی‌گیری مشکلاتی پیش بیاید. معتقدم رهبری به نکته مهمی اشاره کرده‌اند زیرا گاهی اوقات به دلیل عدم حضور ما شاید رأی‌گیری به حدنصاب نرسد.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: رهبری نکته مهمی را در خصوص اشرافی‌گری مطرح و گفتند که مسئولین باید از این فضا دور باشند و سپس اشاره کردند که رفتن به سفرهای خارجی را رعایت کنید اگر سفری ضرورت ندارد نروید.

وی افزود: رهبر انقلاب دو بار به بحث فوتبال و جام جهانی به مزاح اشاره کردند و فرمودند باید همیشه موفق باشید اینطور نباشد که فکر کنید که طرف مقابل گل به خود بزند ما در صدر قرار می‌گیریم این یعنی اینکه ما نباید به اشتباهات دشمنان و رقبا دلخوش باشیم،‌ رهبری تاکید کردند که همیشه تلاش کنید در صدر جدول بمانید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز