خبرگزاری کار ایران

تاج زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند/ استعفای دولت و استقرار دولت نظامی گره‌ای از مشکلات کنونی نمی‌گشاید

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۱۹

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره راهکار دولت برای برون رفت از بن بست‌های اقتصادی گفت: ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند در حال حاضر نه استعفای دولت و نه استقرار دولت نظامی گرهی از مشکلات کنونی نمی گشاید.

مصطفی‌ تاج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اعتراض بازاریان تهران به وضعیت اقتصادی گفت: تردیدی نیست که آقای ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند. آنچنان که خودشان به صراحت می‌گویند قصد دارند سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند. بنابراین پیش‌بینی اینکه کشور و اقتصادش دچار مشکلاتی می‌شود کار دشواری نیست. 

وی یادآور شد: ما این تجربه را یکبار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ داشتیم. به محض اینکه زمزمه تحریم‌های نفتی و بانکی ایران جدی شد، شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارز و طلا بودیم و به تبع آنها بهای بسیاری از کالاها نیز بالا رفت. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در آن دوره ارز سه برابر شد و از حدود هزار تومان به بیش از سه هزار تومان رسید. این بار هم به محض جدی شدن تحریم‌های بانکی و نفتی کشور تاکنون ارز به دو برابر قیمت خود افزایش پیدا کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق جدید نیست اما عدم تلاش برای جلوگیری از تحریم‌ها و نحوه مقابله صحیح با آنها انتقادهایی است که به مخالفان برجام وارد است.

تاج‌زاده با بیان اینکه اکنون وقت آن رسیده که دولتمردان با مردم سخن بگویند، افزود: باید با مردم صادقانه سخن گفت و واقعیت‌ها را با آنها درمیان گذاشت و با توجه به شرایط، تصمیمات مناسب اتخاذ کرد. باید دولت و همه ارکان حاکمیت صادقانه به مردم بگویند در چه شرایطی قرار داریم و از آنها کمک بطلبیم. 

وی با بیان اینکه باید سیاست‌هایی که تاکنون اتخاذ شده را اصلاح کنیم، گفت: ما البته برای اصلاح سیاست خارجی فرصت داریم ولی در تحلیل نهایی هیچ راهی جز بازگشت به مردم و احترام به رای و خواست و مطالبات آنان نداریم. سکوت مشکلی را حل نمی‌کند جز اینکه نارضایتی‌ها و حتی بدگمانی‌ها را افزایش می‌دهد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اعلام اینکه بگوییم شرایط کشور گل و بلبل است و ارز هم داریم و مشکلی نیست چیزی را حل نمی‌کند بلکه شاید نتیجه عکس دهد. منطق و روش برخورد نیز  شکست‌خورده است و موجب تشدید نارضایتی‌ها و بروز خشونت می‌شود. پس راهی جز یک دیپلماسی تحریم شکن در جهان و بازگشت به مردم خود و جلب اعتماد و احترام و مشارکت آنها نداریم.

وی تاکید کرد: نه استعفای دولت و نه استقرار دولت نظامی گرهی از مشکلات کنونی نمی گشاید. دیپلماسی فعال و تجدید نظر و اصلاح سیاست‌های نادرست اقتصادی و  گشایش های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حلال مشکلات است.به جای افراد باید سیاست ها و روش ها تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز