خبرگزاری کار ایران

یک رسانه آمریکایی خبر داد؛

تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل با هدف تقویت ناآرامی‌های داخلی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۳۳

دو مقام اسرائیلی از تشکیل یک کارگروه مشترک میان اسرائیل و آمریکا خبر داده و گفته اند این تیم به عنوان بخشی از چارچوب سند مقابله با ایران تشکیل شده و در ماه های اخیر چندین بار دیدار داشته. یکی از این دیدارها چند هفته پیش در کاخ سفید برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوز»، اسرائیل و آمریکا چند ماه پیش کارگروه مشترکی با محوریت تلاش‌های داخلی برای تشویق معترضان در ایران و اعمال فشار به دولت ایران تشکیل داده‌اند.

این رسانه با بیان اینکه دولت اوباما به طور کلی از هر گونه بحث با اسرائیل درباره اقدامات بالقوه برای ایجاد ناآرامی یا تشویق اعتراضات در ایران اجتناب می‌کرد، نوشت: دلیل آنها تلاش برای نهایی کردن برجام بود. تشکیل تیم مشترک آمریکا و اسرائیل یکی از اقدامات برجسته دولت ترامپ در تغییر سیاست‌هایش در منطقه است. 

دو مقام اسرائیلی به این رسانه خبر دادند که این تیم به عنوان بخشی از چارچوب سند مقابله با ایران تشکیل شده است. این مقامات گفته‌اند که اعضای این تیم چندین بار در ماه‌های گذشته دیدار داشتند.

این رسانه با اشاره به اظهارات این مقامات اسرائیلی نوشت: وضعیت داخلی ایران و کارکرد تیم مشترک در این دیدارها مورد بحث قرار گرفته است.

یکی از مقامات از برگزاری یک نشست درکاخ سفید بین مشاور امنیت ملی آمریکا «جان بولتون» و «میر بن شبات» همتای اسرائیلی‌اش در هفته‌های گذشته خبر داد و مدعی شد: هر دو طرف فکر می‌کنند افزایش فشار داخلی بر ایران می‌تواند تاثیر مثبتی بر رفتار منطقه‌ای ایران داشته باشد. 

این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد: «هیچ‌کسی به طور جدی درباره تغییر نظام در ایران فکر نمی‌کند اما این تیم سعی می‌کند ببیند آیا ما می‌توانیم از ضعف داخلی ایران به منظور اعمال فشار بیشتری که به تغییر رفتار این کشور بی‌انجامد استفاده کنیم یا نه.»

به گزارش این رسانه آمریکایی، در هفته‌های اخیر آمریکا و اسرائیل هر دو از شبکه‌های اجتماعی برای مخابره پیام‌هایی ضدایرانی به مردم ایران استفاده کردند. نتانیاهو اخیرا ویدئویی منتشر کرد که به فارسی هم زیرنویس شده بود. او مردم ایران را به اعتراض علیه دولت تشویق می‌کرد. 

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در توییت‌های متعددی از اعتراضات و ناآرامی‌های مردم در ایران استقبال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز