خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

در صنعت گردشگری دچار اشتباهات راهبردی هستیم/ بحث آزادی پوشش برای گردشگر خارجی را انحرافی می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۸۸

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاهی را که معتقد است آزادی پوشش باعث جذب گردشگر می‌شود را انحرافی می‌دانم و معتقدم این پوشش حداقلی که برای گردشگر خارجی تعریف شده نمی‌تواند مانع حضور آنها در کشورمان شود.

احمد مازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص آزادی پوشش گردشگران در مناطق آزاد و شهرهای فرودگاهی گفت: معتقد هستم ما در صنعت گردشگری دچار اشتباهات راهبردی هستیم، یکی از این اشتباهات طرز نگاهی است که تصور می‌کند گردشگری زمانی موفق است که ما فضا را برای رفتارهای غیرشرعی باز کنیم و با دور شدن از هنجارهای فرهنگی بومی و دینی خودمان می‌توانیم گردشگری را محقق کنیم.

وی افزود: بارها گفته‌ام هم در مورد کسانی که می‌خواهند به ایران سفر کنند این تصور وجود دارد که آنها می‌آیند تا فرصتی برای تفریحات غیرشرعی و نامشروع پیدا کنند و هم در مورد هم‌وطنانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند این نگاه منفی وجود دارد و این تصور غلطی است. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که قصد سفر به ایران را دارند، ایران را به عنوان کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگ و تمدن چند هزار ساله می‌شناسند و آثاری که در ایران وجود دارد و میراث فرهنگی که وجود دارد، برایشان دارای جاذبه است، چه میراث مربوط به دوران اسلام و چه میراث پیش از اسلام سایر ادیان و همچنین رفتار مردم ایران برایشان مهم است.

وی ادامه داد: پوشش و لباس مردم یک کشور هم از جمله مواردی است که برای گردشگر خارجی جذاب است. ما انسان‌های بسیاری در دنیا داریم که مشتاق دیدن ایران هستند و به هیچ وجه مسائلی مثل پوشش که در قالب قانون تعریف شده است و برای گردشگر پوششی کاملا حداقلی است، نمی‌تواند مانع حضور آنها در کشورمان شود. 

مازنی افزود: چه درصدی از ملت‌ها به جهت پوشش اسلامی نمی‌خواهند به ایران سفر کنند؟ آیا تحقیقی در این خصوص صورت گرفته که ما اعلام می‌کنیم اگر در مناطق آزاد تجاری، آزادی پوشش را فراهم کنیم می‌تواند تاثیر قابل توجهی در جذب گردشگر داشته باشد. من این نگاه را نگاه انحرافی می‌دانم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نزدیک به یک میلیارد مسلمان در دنیا داریم که مسلمانی را می‌شناسند و با فرهنگ و پوشش اسلامی آشنایی دارند. ما حداقل زمینه جذب این افراد به کشور را داریم و بسیاری از انسان‌ها هم هستند که مسلمان نیستند اما ایران را دوست دارند یا کنجکاو هستند بدانند ایران کجاست و چه آثار و چه میراثی دارد. پس موافق نیستم با نظریاتی از این دست و معتقدم ساده‌سازی صورت مساله و انحراف از موضوع اصلی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز