خبرگزاری کار ایران

جایزه «مکنزی» انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا به کتاب «تلاطم سیاسی» رسید

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۴۵۷

استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد برنده جایزه «مکنزی» انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا شد.

به گزارش ایلنا، طاها یاسری استاد و پژوهشگر پژوهشکده دانشگاه آکسفورد به همرام هلن مارگتس، اسکاتهیل، و پیترجان از دانشگاه یو‌سی‌ال لندن در مراسمی در وستمنیستر لندن جایزه سالانه مکنزی انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا را دریافت کردند.

انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا برای شانزدهمین سال پژوهشگران و سیاستمدارانی که در سال گذشته نقش قابل توجهی در سیاست و مطالعات سیاسی داشته‌اند را مورد ستایش قرار داد. مطالعات یاسری و همکاران روی رسانه‌های اجتماعی و نقش آنها در رفتار جمعی شهروندان که در کتاب «تلاطم سیاسی» توسط انتشارات دانشگاه پرینستون در سال گذشته به چاپ رسید دلیل اصلی دریافت این جایزه بوده‌است.

هیات داوران در بیانیه خود ذکر کرده‌اند:

کتاب تلاطم سیاسی مبتنی بر روش‌های تحقیق مبتکرانه همراه با ارتباط عمیق با رخداد‌های دنیای اطراف‌مان است. پژوهش‌های تیم نگارنده، یا استفاده از روش‌های علوم اجتماعی محاسباتی سوالات اساسی در مورد نقش رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های جمعی سیاسی را پاسخ می‌دهد. این کتاب دیدگاه‌های تازه و مستحکمی در مورد دموکراسی در دوران پرتلاطم امروز ارائه می‌دهد.

یاسری در مورد دریافت جایزه مکنزی گفت: دریافت این جایزه افتخار بزرگیست. پژوهش‌های تیم ما در مورد نقش رسانه‌های اجتماعی در فعالیت‌های جمعی سیاسی نشان می‌دهد که استفاده روز افزون از این رسانه‌های دنیای سیاست را متلاطم و غیرقابل پیش‌بینی کرده است. اگرچه در نگاه اول به نظر می‌آید که این رسانه‌ها نقش مثبتی در ایجاد و گسترش دموکراسی دارند، اما نتیجه مطالعات ناشنمی‌دهد در بیشتر موارد تغییرات ناشی از حرکات جمعی شکل گرفته در این رسانه‌ها ناپایدار، غیرقابل پیش‌بینی و در نهایت به ضرر دموکراسی تمام می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز