خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مازندران:

مهم‌ترین چالش‌کارگران ناهمخوانی دستمزدها وهزینه‌های زندگی است/ رسانه‌ها بیشتر به موضوع ناامنی شغلی کارگران بپردازند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۹۵

یک فعال کارگری دراستان مازندران می گوید: اگرمی خواهیم درمسیر توسعه با اطمینان گام برداریم باید ازتولید داخلی حمایت واقعی کنیم.

به گزارش "ایلنا" از ساری،"ناصر وفایی‌نژاد اظهارداشت: بی‌شک رمز استقلال و خودکفایی کشورمان؛ شکوفایی تولید و رونق اشتغال است و دولت باید به برنامه‌های اعلامی خود در باره  رفع موانع تولید وحمایت از کارآفرینان عمل کند.

این فعال کارگری،کارگران را یکی از ارکان مهم تولید برشمرده وادامه داد: ناامنی شغلی، معیشتی واقتصادی کارگران  بزرگ‌ترین مشکل برای تحقق توسعه صنعتی واقتصادی است. رسانه ها و محافل خبری فقط به موضوع ناامنی شغلی نیروی کار می پردازند درحالی که کارگران امروز با مشکلات عدیده دیگری دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از مهم‌ترین چالش‌ها ناهمخوانی دستمزدها وهزینه‌های سنگین زندگی است.

 وفایی‌نژاد  درباره تبعات گسترش قراردادهای موقت و آثار سوء آن برروند فعالیت تشکل‌های کارگری نیز گفت: تهدید امنیت شغلی تنها متوجه کارگران نبوده وتشکل های کارگری هم درمعرض همین مشکل هستند که ادامه این وضعیت می‌تواند کارکرد و ماهیت وجودی این تشکل ها را زیرسوال ببرد.

او درعین حال می گوید: نوع عملکرد برخی تشکل های کارگری و متاسفانه عدم آگاهی کامل آنان ازمفاد قانون کار ضمن آن که منجر به بروز برخی چالش ها در محیط های کاری می شود؛ به نگاه منفی کارفرمایان نسبت به این نهادهای قانونی منجر می شود.

این فعال کارگری ادامه داد: اگر یک نهاد کارگری به جایگاه واقعی خود برسد ؛ با اشراف به مسایل صنعت و روابط کار نقش یک مشاور امین برای کارفرما را ایفاء کرده و قطعاً برای پیشبرد امور واحد نهایت تلاش خود را به عمل خواهد آورد.

این کارشناس امورکارگری درباره مصوبه اخیر شورای عالی کار درباره  دائمی شدن قرارداد موقت کارگرانی که بیش از سه سال در مشاغل با ماهیت دائمی کار می کنند؛ گفت: ادامه وضعیت فعلی کارگران قراردادی در مشاغل دائمی به بی‌انگیزه شدن آنها انجامیده و اجرای مصوبه شورای عالی کار، یقینا موجب رشد و توسعه اقتصاد کشور خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز