خبرگزاری کار ایران

در پی تجمع کارگران ماشین‌سازی تبریز مطرح شد؛

فرماندار تبریز: ما مدافع و پشتیبان کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۸۷

کارگران ماشین‌سازی تبریز از معوقات مزدی گلایه‌مند هستند و می‌گویند کارفرما از پرداخت مطالبات آنها خودداری می‌کند اما فرماندار این شهر می‌گوید: در حال پیگیری معوقات مزدی کارگران هستیم و کارفرما موظف به پرداخت آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح روز گذشته (۵ تیرماه) کارگران ماشین‌سازی تبریز برای دومین روز متوالی به علت معوقات مزدی در محیط کارخانه دست به تجمع زدند.

یک کارگر ماشین‌سازی تبریز در تماس با خبرنگار ما گفت: گروه ماشین‌سازی تبریز اوایل سال ۹۶ از سوی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده بودند. اما حدود یک ماه پیش به وکالت ازسوی این نهاد به یک کارفرمای بخش خصوصی واگذار شده است.

این کارگر با اشاره به واگذاری کارخانه به یک کارفرمای خصوصی بیان کرد: کارگران کارخانه‌های خصوصی شده هر روز با ورشکستگی و معوقات مالی شدید مواجه می‌شوند. ما نمی‌خواهیم ماشین‌سازی تبریز هم با این موضع روبه‌رو شود. در این واگذری‌ها و تغییر کارفرماها کارگر چه می‌شود؟

وی ادامه داد: حدود ۸۰۰ کارگر این واحد تولیدی چندین ماه دستمزد معوقه دارند و کارفرما از پرداخت آن خودداری می‌کند.

                                                     کارفرما موظف به پرداخت مطالبات کارگر است

در ادامه علیار راستگو (فرماندار تبریز) با اشاره به اعتراض کارگران کارخانه ماشین‌سازی تبریز نسبت به عدم وجود برنامه برای آینده مجموعه، ابراز داشت: دیروز کمیسیون کارگری در محل حاضر و با کارگران و نماینده آنان گفتگو کرد. حقوق و مزایای خرداد ماه کارکنان پرداخت شده است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کارگران نسبت به سرنوشت کارخانه احساس مسئولیت می‌کنند و نگران آینده شغلی‌شان هستند، تصریح کرد: مالک کارخانه باید دغدغه‌های مسئولان استان و کارگران را رفع نماید.

فرماندار تبریز با اعلام اینکه کارخانه ماشین‌سازی یکی از برندهای کشور است و نباید در عرصه کنونی اجازه پس‌رفت آن را داد، یادآور شد: بنده سه هفته قبل از مالک جدید مجموعه خواستم دغدغه‌هایمان را رفع کند و اکنون نیز بر تامین مواد اولیه، بروزرسانی تکنولوژی و ایجاد فضای کسب و کار تاکید داریم.

وی در پایان اظهار داشت: اصولاً مدیران کارخانه بایستی برای آینده مجموعه برنامه داشته باشند و با تغییر رویکردها حرکت کنند. ما مدافع و پشتیبان کارگران هستیم و خود را موظف به حل مشکلات آنان می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز