خبرگزاری کار ایران

«تأمین سرمایه امین» افزایش سرمایه داد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۶۸

شرکت تأمین سرمایه امین با هدف توسعه فعالیت‌ها تصمیم به افزایش سرمایه گرفته است تا آن را به رقم ۵ هزار میلیارد ریال برساند

به گزارش ایلنا، یکی از اصلی‌‌ترین چالش‌های شرکت‌های تأمین سرمایه برای ارائه خدمات، مبحث کفایت سرمایه آنهاست. در ابتدا بیشتر شرکت‌های تأمین سرمایه با سرمایه اولیه یک‌هزار میلیارد ریالی تاسیس شدند که این رقم بعدها با بخش‌نامه سازمان بورس به ۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

شرکت تأمین سرمایه امین با هدف توسعه فعالیت‌ها تصمیم به افزایش سرمایه گرفته است تا آن را به رقم ۵ هزار میلیارد ریال برساند. مدیر مالی این شرکت در این باره گفت: «با توجه به اینکه در یکی دو سال اخیر تعداد شرکت‌های تأمین سرمایه افزایش یافته است، در کنار تغییرات به وجود آمده در نرخ بهره، نرخ کارمزدهای این شرکت‌ها نیز با تغییر مواجه شد. به این ترتیب، با کاهش نرخ کارمزدها، عملا باید تعهدات بالاتری نسبت به قبل انجام می‌گرفت تا همان میزان درآمد به دست آید».

احسان جنگجوی افزود: «جمع‌بندی ما منتج به آن شد که برای انجام این کار، کفایت سرمایه‌مان افزایش یابد تا با ایجاد ظرفیت، پاسخگوی انتشار اوراق بیشتری باشیم. این افزایش سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی که در مجمع امسال به تصویب سهامداران رسید، عملاَ ظرفیت بسیار بالاتری را برای ما ایجاد کرد تا ارایه خدمات خود را توسعه دهیم».

وی با اشاره به اینکه حجم تعهدات این شرکت وابسته به نوع قرادادها می‌باشد، تاکید کرد: «بازه زمانی هر تعهد می‌تواند بر نوع قرارداد تأثیرگذار باشد. یعنی اگر مثلا تعهدی برای مدت ۱۵ روز پذیرفته می‌شود، به آن معناست که در یک بازه زمانی کوتاه باید پاسخگوی کلیه مفاد آن تعهدنامه بود؛ اما این امر در تعهدات بلند مدتی مانند تعهدات بازارگردانی متفاوت است. یعنی بسته به نوع اوراق می‌تواند بازه‌های زمانی یک، دو و یا حتی چهارساله را به خود اختصاص دهد».

جنگجوی ادامه داد: «تعهد ۴ ساله بدین معناست که شما ریسک آن را در مدت ۴ سال مرتفع خواهید کرد. یعنی آن اوراق در تمامی آن دوره زمانی باید به روز قابلیت خرید و فروش را داشته باشد که اجرایی‌سازی این مهم تنها با کفایت سرمایه قابل اجراست. در حالی که در یک تعهد کوتاه‌مدت، با پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، با چنین چالش‌هایی مواجه نخواهیم شد».

مدیر مالی تأمین سرمایه امین در رابطه با انتشار اوراق بدهی ۵هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: «بخشی از این اوراق از نوع کوتاه مدت هستند، و همانطور که در بالا گفته شد، مشکلی برای اجرای تعهدات آنها وجود ندارد؛ اما بخش دیگری که بلندمدت هستند با تعدیل کفایت سرمایه اجرایی خواهند شد. به این مفهوم، توان شرکت ما بیش از آن چیزی است که در مبحث کفایت سرمایه در حال تعدیل شدن است».

وی در پایان خاطرنشان کرد: «به این ترتیب با افزایش سرمایه، میزان دارایی‌های ما افزایش یافته و ظرفیت جدیدی برای پذیرش تعهدات جدید به وجود می‌آید. این افزایش سرمایه با بهره‌گیری از سرمایه سرمایه‌گذاران، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مانندآن قابل اجراست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز