خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد؛

تجمع کارگران اخراجی سازمان پایانه‌های مسافربری در مقابل شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۴۹

صبح امروز ۱۵۰ نفر از نگهبانان پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب و بیهقی در اعتراض به تصمیم سازمان پایانه‌های مسافر شهرداری مبنی بر واگذاری امور نگهبانی به بخش پیمانکاری و اخراج مقابل شهرداری شورای شهر تهران تجمع کردند.

صبح امروز ۱۵۰ نفر از نگهبانان پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب و بیهقی در اعتراض به اخراج ناگهانی، در مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ یکی از کارگران که امروز در تجمع حاضر بود درباره دلیل اعتراض امروز کارگران گفت: ۱۵۰ نفر از نگهبانان پایانه که هر یک ۱۵ تا ۲۳ سال سابقه کار دارند و پیش از این طرف قرارداد شهرداری بودند اکنون به پیمانکار واگذار شده اند.

معترضان معتقدند پیمکانکار با تهدید کارگران را به امضای قرارداد ۸۹ روزه وادار کردهو گفته بوده است در صورت نپدیرفتن، اشخاص دیگر جایگزین خواهند شد.

وی افزود: اخیراً شمار زیادی از ما به گزینش رفته بودیم و منتظر استخدام بودیم اما اخراج ناگهانی در این شرایط ما را شوکه کرده است.

این کارگر معترض ادامه داد: به دنبال اجتماع امروز رئیس بازرسی شهرداری با حضور در محل قول داده تا مشکلات ما را به مسئولان پایانه‌های مسافربری انعکاس داده و با وی به گفتگو بپردازد.

بنا به ادعای این کارگر معترض، به دنبال اخراج ۱۵۰ کارگر، پیمانکار حدود ۴۰ نفر را که کارگران معتقدند از آشنایان او هستند؛ به‌صورت روزمرد جایگزین کارگران اخراجی کرده است.

این کارگر بابیان اینکه امنیت شغلی مهمترین خواسته تجمع کنندگان است، افزود: از جمله مواردی که باعثنگرانی ما شده است این است کهدر قراردادهای جدیدی که از سوی پیمانکار پیشنهاد شده است دریافتی کارگران نیم میلون تومان کاهش یافته است.

به گفته این کارگر از آنجا که شهرداری تهران بر عملکرد سازمان پایانه‌های مسافر بری شهرداری نظارت دارد، تجمع کنندگان خواهان تامین شدن امنیت شغلی و اقتصادی خود از سوی مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران هستند.

[خبر تکمیلی] - ۱

[خبر تکمیلی]- ۲

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز