خبرگزاری کار ایران

کارگردان کردستانی جایزه جشنواره اسپانیا را از آن خود کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۶

"مرز شکسته" که موضوع آن در مورد قاچاق مواد سوختی است تاکنون در تعدادی از جشنواره‌های داخلی و خارجی به نمایش درآمده و جوایز مختلفی را نیز از آن خود کرده است.

ایلنا: فیلم کوتاه مستند «مرز شکسته» به کارگردانی فیلمساز کردستانی «کیوان کریمی» جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم «موسترمپ» در کشور اسپانیا را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، فیلم مستند «مرز شکسته» به کارگردانی فیلمساز جوان کردستانی «کیوان کریمی» در جدید‌ترین حضور بین‌المللی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «موسترمپ» اسپانیا به روی پرده رفت و توانست جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را از آن خود کند.
بر اساس این گزارش، در مجموع از طرف فیلم‌سازان سراسر جهان ۱۱۰۰ فیلم به دفتر جشنواره رسیده بود که ۸ فیلم به عنوان کاندید سه جایزه جشنواره انتخاب شدند؛ و در ‌‌نهایت با حضور احمد مرادی محقق و همکار فیلم‌نامه‌نویس فیلم «مرز شکسته» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره به این فیلم مستند رسید. این هشتمین جایزه بین‌المللی فیلم مستند «مرز شکسته» در جشنواره‌های خارجی محسوب می‌شود.
«مرز شکسته» در روزهای ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه (۳ تا ۷ سپتامبر ۲۰۱۳) در جشنواره فیلم‌های مستند «آنتافاگوستا» در کشور شیلی روی پرده خواهد رفت. این مستند همچنین به عنوان کاندید برای دریافت جایزه بهترین فیلم بخش «محیط زیست و انرژی» در جشنواره «پونفرادا» Ponferrada در کشور اسپانیا نمایش داده خواهد شد.
این فیلم همچنین در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در روزهای ۱۰ تا ۱۶ مهرماه امسال (۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۳) در بخش مستند کوتاه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت در کشور لبنان به نمایش در خواهد ‌آمد. جشنواره بین‌المللی بیروت یکی از بهترین جشنواره‌ای کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود.
«مرز شکسته» که موضوع آن در مورد قاچاق مواد سوختی است تاکنون در تعدادی از جشنواره‌های داخلی و خارجی به نمایش درآمده و جوایز مختلفی را نیز از آن خود کرده است. این فیلم در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تجربی «لایدن» در کشور هلند روی پرده رفت و توانست جایزه ویژه این جشنواره را از آن خود کند.
این جشنواره در روزهای ۱ تا ۳ شهریورماه جاری (۲۳ تا ۲۵ آگوست ۲۰۱۳) در شهر ترمپ در کشور اسپانیا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز