خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

نگاه‌ها به تعاونی،یک نگاه تزئینی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۳

تعاون ریشه در فرهنگ، دین و اعتقادات ما دارد./ بدون شک برای تحقق حماسه اقتصادی باید بیش از پیش به مسئله تعاونی‌ها توجه شود.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: امروزه بسیاری از نگاه‌ها به تعاونی یک نگاه تزئینی و غلط انداز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، مصطفی باغبانیان امروز یکشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های بر‌تر شهرستان سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷شهریور گفت: ۱۷شهریور از ایام‌الله است و نشانگر مقاومت، صلابت، شجاعت و ایستادگی ملت انقلابی ایران در برابر جنایتکاران است.
وی تصریح کرد: اگر ازخودگذشتگی رزمندگان دلاور اسلام و خون مطهر شهدا نبود امروز کشورمان در آرامش و امنیت کامل در همه عرصه‌ها به موفقیت‌های خیره‌کننده نایل نمی‌آمد.
باغبانیان در ادامه سخنانش با بیان اینکه تعاون ریشه در فرهنگ، دین و اعتقادات ما دارد، افزود: متأسفانه در جامعه کنونی در بخش تعاونی مشکل داریم چرا که هنوز فرهنگ تعاون و کار مشارکتی جایگاه اصلی خود را به دست نیاورده و نهادینه نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان داشت: نقش مسئولان در بحث تعاون غیر از آن چیزی است که امروزه به عنوان یک فرهنگ غلط مرسوم شده است که باید در این زمینه باغبان باشیم و باغبانی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها ظرفیت‌هایی بسیار زیادی در تمامی زمینه‌ها دارند، افزود: متأسفانه از این ظرفیت در تمامی ابعاد استفاده نشده است.
باغبانیان تصریح کرد: اداره کل تعاون به تنهای نمی‌تواند اهداف مدنظر در ایجاد تعاونی‌ها را برآورده سازد بلکه ورود سایر دستگاه‌های اجرایی نیز الزامی است.
این مسئول، با گلایه از این مسئله که اداره کل تعاون در زمان افتتاحیه تعاونی‌ها و طرح‌های بزرگ تعاونی دیده نمی‌شود، گفت: اگر مشکلاتی برای شرکت‌ها و طرح‌های تعاونی به وجود بیاید، کوتاهی از تعاون است و این نوعی بی‌عدالتی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: بدون شک برای تحقق حماسه اقتصادی باید بیش از پیش به مسئله تعاونی‌ها توجه شود و این نیاز به عزم جدی همه مسوولان دارد.
باغبانیان ادامه داد: وظیفه اداره کل تعاون، کار ستادی است و سایر بخش‌های مرتبط چون اتحادیه‌های تعاونی و اتاق تعاون نیز در زمینه به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.
وی بیان داشت: با وجود این بی‌توجهی‌ها اقدامات خوبی در زمینه تعاون در طول سال صورت گرفته و که از جمله آن‌ها تشکیل بیش از ۱۹ تعاونی در سطح استان بوده که ۳۶۴نفر عضو آن شده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان داشت: در این تعاونی‌ها برای ۱۰۶ نفر با سرمایه ۱۲۹ میلیارد ریالی فرصت شغلی ایجاد شده است.
ور در پایان سخنانش از ثبت نام ۷۵ تعاونی در سامانه تعاونی‌های بر‌تر خبر داد و گفت: ۱۶ مورد از این تعداد توسط داوران ملی و استانی انتخاب و در ‌‌نهایت دو تعاونی در سطح ملی معرفی و مورد تجلیل وزارتخانه قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز